Potrivit acestuia, piata produselor ecologice a atins in 2008 valoarea de 15 milioane euro, dupa ce anul precedent s-a situat la o valoare de aproximativ 5 milioane euro.
Pentru 2009, Panait estimeaza o crestere pana la 20 milioane de euro.
Directorul general al Natura Land a spus ca principalele produse ecologice preferate de romani sunt zaharul ecologic, faina ecologica integrala, lactatele si sortimentele de dulciuri ecologice cu valoare energetica redusa si fara grasimi, sucurile bio, precum si mancarea pentru bebelusi.
Radu Panait a declarat ca romanii au inceput in ultima vreme sa inlocuiasca produsele normale cu cele naturale si sanatoase, insa in continuare consumul de produse ecologice este redus comparativ cu alte state europene, situandu-se la valoarea de circa 0,5% din totalul consumului de alimente.
„In Romania se consuma in continuare destul de putine produse ecologice, astfel ca doar in jur de 0,5% din produsele consumate sunt ecologice. Spre comparatie, in Gemania, de exemplu, consumul de alimente este de circa 5-8% din total”, a precizat acesta.
Radu Panait a aratat ca piata romaneasca a produselor ecologice se situeaza sub media europeana, din cauza lipsei subventiilor pentru agricultura ecologica, dar si a lipsei de informare in vederea realizarii de proiecte pentru accesarea fondurilor europene.
„Problema pietei ecologice romanesti este in primul rand lipsa subventiilor pentru agricultura ecologica. De asemenea, ar trebui infiintate niste comisii care sa-i sprijine pe agricultori si sa asigure consultanta pentru obtinerea de fonduri europene”, a explicat reprezentantul Natura Land.
„In plus, pe piata de profil, o alta problema este lipsa procesatorilor. Materia prima romaneasca se exporta, produsele sunt fabricate in strainatate si se intorc in tara mult mai scumpe”, a adaugat acesta.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR), in 2008 s-au inregistrat 4.191 de operatori ecologici, cu 9,31% mai multi decat in 2007.