„Vreau sa il vand acum”, a declarat designerul francez, potrivit Mediafax.
Imperiul Cardin, infiintat in 1949, este evaluat la 200 de milioane de euro de catre banci.
In 2009, Pierre Cardin si-a vandut cele 32 de licente pentru accesorii si produse textile in China, nu insa si marca, companiilor Jiangsheng Trading Company si Cardanro, pentru suma de 200 milioane de euro.
Celebrul designer francez nu are mostenitori.
Imperiul Cardin numara in prezent 500-600 de licente in lumea intreaga si a fost unul dintre pionierii conceptului de „business model” in domeniul licentelor, care s-a impus ulterior in lumea modei: un contract prin care se incredinteaza licenta de fabricare a unor produse catre o anumita firma, in schimbul unei taxe, compania primind si dreptul de utilizare a unui nume celebru.
In prezent, numele Pierre Cardin este revendicat de aproape un miliard de produse, de la cravate la apa minerala, trecand prin preparatele servite in celebrul lant de restaurante Maxim, detinut de designerul francez.
Dupa ce a investit masiv in Rusia, Japonia si mai ales in China, unde este primit de fiecare data ca un sef de stat, Pierre Cardin a mizat recent pe piata din India, considerand ca, in cel mult 10 ani, economia acestei tari o va depasi pe cea chineza.
Designerul francez de origine italiana Pierre Cardin este cunoscut drept un creator avangardist, care prefera motivele geometrice. Una dintre muzele celebrului designer este balerina rusa Maia Plisetkaia, in varsta de 84 de ani, pentru care Cardin a creat numeroase costume de scena, dar si articole de imbracaminte pentru diverse ocazii din viata privata a artistei.
Pierre Cardin a fost numit ambasador al bunavointei din partea UNESCO in 1991.