Wawel vrea sa obtina in primul an de la intrarea pe piata locala o cota de minim 1% din piata totala de ciocolata, echivalentul a aproximativ 8%-10% din piata de ciocolata premium, ceea ce ar reprezenta venituri de 2,5-3 mil. euro, conform companiei. Produsele sunt importate si distribuite in Romania de Sitel Group si Rocon Distribution 2000.
Distributia produselor companiei in retelele de retail a inceput in urma cu o luna, iar pana in prezent acestea se gasesc in 200 de magazine din Bucuresti si provincie.
„Pentru 2009, ne propunem sa fim prezenti in majoritatea marilor retele de retail si cash & carry, precum si in toate magazinele reprezentative din orasele cu peste 10.000 de locuitori, la nivel national”, a declarat directorul regional Wawel Romania, Narcis Costache.
Ciocolateria care urmeaza sa fie deschisa va avea 52 mp si este amplasata in centrul outlet Fashion House din Capitala.
Piata de ciocolata din Romania va creste, potrivit reprezentantilor companiei cu 15%-20% in 2009, fata de valoarea de vanzare in retail estimata anul acesta la 300 milioane de euro.
Wawel SA este unul din cei mai mari producatori de ciocolata din Polonia, are sediul in Cracovia si este specializat in producerea si vanzarea unei game largi de produse din ciocolata. Aceasta cuprinde gama de dulciuri fara zahar (sugar-free) si alte produse cu retete speciale, cum ar fi cele cu crema din lichior de oua, crema de castane, ciocolata 90% cacao, prune in ciocolata.
In prezent, Wawel are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord. In 2006, compania a deschis cea mai moderna fabrica de ciocolata din Europa, cu 24 de linii tehnologice de productie, iar recent, Wawel a achizitionat o fabrica de dulciuri in Lasoschy (Ucraina).
Cifra de afaceri a companiei a fost 100 milioane de dolari anul trecut, iar pentru 2008 estimeaza o crestere cu 10% pana la 110 milioane de dolari.