Rick Alden, in varsta de 45 de ani acum, se afla in 2001 intr-o statiune montana si urca cu telescaunul peste partia pe care avea sa o coboare cu snowboardul. iPod-ul tocmai fusese lansat, dar nici un model de casti nu era conceput astfel incat sa fie pe placul numerosilor utilizatori de iPod pasionati de sport si activitati in aer liber. Era timpul ca regulile sa se schimbe.
Alden avea deja experienta in afaceri la acea vreme. A realizat imediat modele de casti colorate si pentru al caror design folosea simboluri specifice skaterilor. A gasit chiar si un nume – Skullcandy – , iar pentru finantare a apelat la credite garantate cu o casa pe care deja o achitase.
[img=499][/img]
Omul de afaceri marturiseste ca sotia sa l-a ajutat sa ia decizia. „Raspunsul ei a fost. ‘Asculta, cel mai rau lucru care se poate intampla este ca afacerea sa nu aiba succes si sa trebuiasca sa o luam de la capat din nou. Asta nu e chiar asa de rau”, povesteste Alden.
Produsele Skullcandy au fost lansate in 2003. Cererea a venit imediat, dar in cazul productiei lucrurile au stat diferit. Fabricile nu doreau sa isi asume riscul cu un nou-venit. „In primul an a trebuit sa platim in avans 100% din costurile de productie”, povesteste Alden.
Dupa aceea, lucrurile au devenit mai simple, iar Alden a obtinut dupa 6 ani de la lansarea pe piata o cifra de afaceri de 120 milioane dolari.
Alden a reusit intr-un an 2009 in care criza economica a afectat multe afaceri sa atraga noi clienti concentrandu-se pe segmentul castilor wireless. Produsele Skullcandy se comercializea acum in magazinele AT&T Mobile, cel mai mare operator telecom din Statele Unite, si ar putea ajunge si in magazinele T-Mobile, cu care se afla in negocieri.
Rick Alden povesteste in acest clip cum a pus bazele afacerii si da detalii despre stilul sau ingenios de management. Printre altele, el se plimba pe skateboard printre birouri
[dbvideo=380]