Site-ul destinat publicarii de videoclipuri YouTube a replicat ca firma colaboreaza cu artistii pentru a-i ajuta sa-si „aranjeze” muzica pe site. „Cei mai multi proprietari ai continuturilor inteleg ca noi respectam legile drepturilor de autor”, a declarat Zahavah Levine de la YouTube. „Avem parteneriate cu casele de muzica importante din toata lumea care inteleg avantajele folosirii YouTube, ca un alt mod de a avea o comunicare cu fanii”, a adaugat Zahavah.
YouTube ar fi insa protejat, in acest caz de asa numita lege Digital Millennium Copyright ,care nu ii face pe furnizorii de astfel de servicii responsabili pentru infractiunile utilizatorilor interfetei lor.
Prince a cerut celor de la Web Sheriff, companie specializata in combaterea pirateriei si a incalcarii legii copyright-ului, sa coordoneze actiunea initiata de el.
„In ultimele saptamani am scos aproximativ 2.000 de videoclipuri ale lui Prince de pe YouTube”, a spus John Giacobbi, reprezentantul Web Sheriff
Prince are in vedere si alte site-uri cunoscute, cum ar fi eBay sau PirateBay. Giacobbi a spus ca firma sa a scos si aproximativ 300 de obiecte puse la licitatie pe site-ul specializat eBay, unde aparuse o intreaga linie de produse personalizate piratate marca Prince.
Actiunea legala a lui Prince reprezinta insa o noua incercare a industriei muzicale de a controla continuturile web, intr-o epoca in care telefoanele mobile sau site-urile video fac dificila aplicarea legilor drepturilor de autor.