Conceptul Zoom Romanian Fashion presupune un magazin multibrand cu o suprafata de aproximativ 60 mp decorat in stil boutique. Investitia in mobilier ajungand pana la 15.000 euro.
„Primul magazin multibrand de acest gen a fost deschis in aprilie la Timisoara, prin asocierea a 4 branduri: Heliotrop, Frenetique, Grappini si Carmen Grigoriu. Costurile pentru realizarea magazinului, dar si chirira sunt impartite la patru”, a declarat presedintele Federatiei Patronale a Industriei Usoare (FEPAIUS).
Aceasta a adaugat ca magazinul multibrand din Timisoara nu poarta momentan denumirea Zoom Romanian Fashion, deoarece aceasta a fost inregistrata de curand la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), dar celelalte unitati ale lantului vor fi deschise sub acest brand.
Urmatoarele magazine multibrand vor fi deschise la Cluj, Brasov si Bucuresti. Desi initial acestea trebuia inaugurate pana la finele lunii decembrie, acest lucru se va materializa anul viitor. In proiectele viitoare vor fi incluse si alte branduri ale producatorilor nu doar cei patru implicati in magazinul din Timisoara.
„In momentul de fata exista 400-500 de branduri romanesti pe piata si deja sunt foarte multe interesate sa intre in astfel de parteneriate, atat pentru o mai buna promovare, cat si pentru reducerea costurilor de comercializare. In plus vrem sa colaboram si cu producatorii romani de incaltaminte si accesorii, iar in viitor intentionam sa deschidem un astfel de magazin si in Germania”, a mai spus Grapini.
Productia industriala de textile din Romania a ajuns anul trecut la valoarea de 9,38 miliarde lei, in scadere cu circa 12% comparativ cu 2006 si isi va mentine acelasi ritm descendent in 2008 cand va inregistra o scadere de 10-15%, a declarat in luna februarie, sustine reprezentantul FEPAIUS.