Oamenii nu cumpara acest tip de produse pentru a ajuta planeta, ci pentru ca pur si simplu bunurile de lux au devenit o industrie, iar consumatorii vor ceva iesit din comun”, a explicat Eric Fouquier, directorul agentiei Thema, specializata pe noi paternuri de consum, relateaza presa internationala.
De asemenea, omul de afaceri Francois Morillon, ai carui tenisi Veja, produsi din cauciuc si bumbac brazilian au facut valuri in buticurile franceze, vanzandu-se circa 45.000 de perechi pe sezon, a explicat ca a lansat acest brand tocmai pentru a favoriza schimbarea pe piata bunurilor de lux, care devenise prea comerciala.
Specialistiii in practicile comerciale au explicat ca paternurile de consum ale clientilor companiilor de lux s-au schimbat in ultimele 12-18 luni, preocuparile sociale si ecologice devenind o parte a industriei bunurilor de lux.
„Cererea consumatorului se schimba”, a declarat Sylvie Benard, director pe probleme de mediu in cadrul grupului de bunuri de lux francez LVMH, adaugand ca protejarea mediului este o cerinta pentru consumatorii de bunuri de lux.