Cresterea se datoreaza in procent de 23% vanzarilor obtinute in piata din SUA, cea mai mare piata de desfacere a companiei americane. Vanzarile magazinelor din SUA, au crescut cu 6% fata de anul trecut datorita, mai ales, cererii mari pentru bijuteriile realizate de arhitectul Frank Gehry.
Vanzarile din SUA au crescut foarte mult rezultatele companiei iar pentru trimestrul al patrulea estimam o evolutie foarte buna, spune James McBride, vicepresedinte la Overland Park, firma care detine actiuni la Tiffany, citat de Bloomberg.
Cifra de afaceri a companiei in trimestrul fiscal incheiat pe 31 octombrie a crescut cu 9,5% pana la 547,8 milioane de dolari (416,7 milioane de euro).
Cea mai mare parte din vanzari a venit din comercializarea bijuteriilor mai scumpe de 20.000 de dolari ( aproximativ 15.000 euro). Vanzarile din Europa au crescut cu 21% iar cele din Japonia au scazut cu 5%.
„Pietele din SUA si Europa sunt atat de puternice incat Japonia devine un fel de povara pentru ele”, spune Arun Daniel, un analist american la ING Investment LLC, companie care administreaza actiuni in valoare de 40 de miliarde de dolari (30,43 miliarde de euro) printre care si actiuni de la Tiffany.
In octombrie, Tiffany a prezentat in magazinele sale bijuterii de mare valoare, printre care un pandantiv cu diamant de 27 de karate de 2,6 milioane de dolari (1,97 milioane de euro) si un inel cu diamat de 725.000 de dolari (551.550 euro).