Armani, cunoscut pentru liniile elegante si culorile estompate pe care le promoveaza in designul vestimentar, a afisat un profit inainte de taxe si dobanzi de 289 milioane euro. Vanzarile consolidate au sporit cu 8%, la 1,6 miliarde euro, in crestere cu 12%, calculat la rate de schimb constante.
„Desi in 2008 exista un climat economic nesigur, anticipez un nou an de crestere, sustinuta de cresterea cu 7% a comenzilor cu ridicata pentru sezonul de toamna/iarna 2007”, a declarat designerul Giorgio Armani, in varsta de 73 ani, citat de presa internationala, conform NewsIn.
Armani a anuntat ca vrea sa deschida inca 50 magazine in acest an, pe langa cele 471 deja existente, printre care si francize si magazine detinute direct.
Vanzarile pe pietele din China au crescut cu 25% anul trecut, preluand conducerea in fata celorlalte regiuni din lume, in timp ce vanzarile in Europa, in afara Italiei, au sporit cu 19%. Cresterea vanzarilor in America de Nord a fost de 7%.
Cunoscut mai ales pentru afacerea de imbracaminte de lux, Armani activeaza si pe piata hoteliera si a designului interior, dar si in domeniul ochelarilor de soare, al ceramicii si al parfumurilor.
Versace, concurentul Armani, a anuntat de asemenea ca grupul nu resimte impactul incetinirii economice globale.
Si grupul Gucci, detinut de PPR, a afisat un salt de 29% a profitului operational in 2007, la 731 milioane euro si a anuntat ca se asteapta ca anul acesta sa inregistreze in continuare cresteri.
Bernard Arnault, presedintele celui mai mare grup de produse de lux din lume, LVMH, a anuntat in februarie ca nu a sesizat nici un impact asupra industriei de lux, desi se asteapta ca acesta sa apara la un anumit moment.