Vanzarile nete ale H&M au scazut de la 24,8 miliarde de coroane in intervalul decembrie 2009-februarie 2010 la 24,5 miliarde de coroane (2,7 miliarde euro) in perioada corespunzatoare a anului financiar 2010-2011, se arata intr-un raport al retailerului, citat de Mediafax.
In moneda locala, incasarile s-au redus cu 9%. Diferenta dintre evolutia vanzarilor in moneda locala si cea in coroane reflecta efectele negative ale cursurilor de schimb valutar, in conditiile in care coroana suedeza s-a apreciat in raport cu monedele statelor in care compania are operatiuni, mentioneaza raportul.
„Multi factori externi au avut efecte negative asupra rezultatelor la trimestru. Printre acestia se numara cursurile de schimb valutar si cresterea preturilor materiilor prime. In loc sa acoperim aceste costuri prin majorarea preturilor, am ales sa nu modificam preturile pentru a ne consolida pozitia pe piata”, a declarat CEO-ul H&M, Karl-Johan Persson.
H&M a inaugurat in martie primele trei magazine din Romania, in Bucuresti, si intentioneaza sa mai deschida in acest an alte doua unitati in Capitala si cate una in Brasov, Timisoara si Cluj-Napoca.