Profitul net al companiei spaniole a urcat la 339 milioane de euro in trimestrul fiscal incheiat la 31 octombrie, depasind estimarile analistilor, in conditiile in care vanzarile au crescut cu 20%, pana la 2,2 miliarde de euro. Aproape jumatate din vanzarile Inditex provin de pe piata din Spania.
Inditex, care a depasit anul trecut ca nivel al veniturilor compania suedeza Hennes & Mauritz (H&M), principalul sau concurent european, a deschis magazine in acest an magazine Zara in Beijing si Shanghai, precum si magazine Maximo Duti si Bershka in Moscova.
Compania intentioneaza sa-si extinda reteaua din SUA deschizand magazine Zara in New York, Florida si California.
Compania si-a triplat in ultimii sase ani numarul magazinelor, care cuprinde marcile Zara, Maximo Duti si Bershka. Lantul de magazine Zara vinde haine cu preturi reduse. Publicul tinta a Bershka sunt adolescentele, iar Maximo Duti are ca target principal muncitorii din orase.
Reteaua de magazine a Inditex se ridica la peste 3.300 de magazine. Compania are magazine Zara si in Romania, in cadrul centrului comercial Plaza Romania.
Actiunile Inditex au crescut cu 48% in acest an depasind cresterea de 25% a celor de la H&M.