Avand in vedere ca pretul puzzle-ului principal este de 150 de lei, importatorul si distribuitorul de jocuri Epee SRL ar urma sa realizeze in doua luni venituri de 2,25 mil. lei (circa 625.000 euro, 920.000 dolari) din vanzarea acestui joc.
„Este jocul care la prima editie a creat isterie, sunt cazuri de oameni care s-au lasat de munca doar pentru a rezolva puzzle-ul”, a spus Mircea Bivolaru, general manager Epee Romania. „Daca in Ungaria sau Polonia s-au vandut 15.000 de jocuri in primele 3-4 saptamani de la lansare, in Romania estimez ca vom atinge aceasta cifra doar in doua luni, din cauza ca acest joc nu este inca atat de cunoscut la noi”, a completat Bivolaru.
Eternity II a intrat pe piata din Romania la o luna dupa ce a fost lansat in mai multe state din lume.
„Am prins ultimul val, chiar cand se inchidea usa. Dupa Romania, jocul nu va mai fi lansat nicaieri”, a precizat Bivolaru. „Nu cred ca avem un handicap prea mare fata de alte tari in care a fost lansat mai devreme jocul Pentru rezolvare, se recomanda lucrul in echipa – sansele de a-l termina de unul singur sunt minime, si, de asemenea, trebuie lucrat simultan pe mai multe mese”, a precizat Bivolaru.
Eternity II este continuarea jocului Eternity, puzzle care si-a gasit solutia in anul 2000, la un an de la lansarea pe piata. Castigatorii de atunci, doi studenti englezi, au primit impreuna un premiu in valoare de 1 mil. de lire sterline.
Fata de alte jocuri obisnuite de puzzle, care contin doar o singura varianta de rezolvare, Eternity II propune multiple variante prin care se poate ajunge la solutia finala. Jocul este alcatuit din 256 de piese colorate care trebuie corect imbinate pentru a putea contura forma finala a jocului.
„Poate parea foarte simplu la prima vedere, dar eu, cand am deschis cutia prima oara si m-am apucat de lucru, m-au apucat transpiratiile”, a spus Bivolaru. „Deja s-au vandut milioane de cutii in lume, deci este un succes mult mai mare decat Eternity I, care s-a vandut doar in circa 500.000 de exemplare la vremea respectiva, acum 7 ani”, a continuat acesta, precizand ca pana in prezent nu s-a gasit inca solutia.
Solutia trebuie trimisa pana pe data de 31 decembrie 2008, in Marea Britanie. Toate solutiile primite pana la aceasta data vor fi inregistrate in ordinea sosirii si pastrate intr-un seif, premiul urmand sa ajunga la prima persoana care va inregistra solutia corecta.
Pe langa puzzle-ul in sine, Eternity II mai contine doua puzzle-uri mai mici, care, odata completate, ofera indicii care ajuta la rezolvarea puzzle-ului principal. Pretul puzzle-ului principal este de 150 lei, iar cele doua puzzle-uri ajutatoare costa 50 si respectiv 70 de lei si contin 36, respectiv 72 de piese.
„Vom comercializa in 2 luni, in Romania, 15.000 de puzzle-uri principale.
Acestea se vand mai bine decat cele ajutatoare. Intr-adevar, poti termina jocul si fara puzzle-urile ce ofera indicii, dar este mult mai greu”, a declarat Bivolaru.
Premiul de 2 mil.$ va fi oferit de compania Tomy UK Ltd., producatorul jocului. Conceptul si jocul Eternity au fost gandite de inventatorul Christopher Manckton. La crearea celui de-al doilea joc au participat si cei doi castigatori ai editiei Eternity din 2000.
„Nu vom realiza vreo campanie puternica de promovare a acestui joc. Nu cred ca este nevoie. Exista blog-uri, si sunt convins ca subiectul va fi preluat.
Eternity II se va autopromova”, este de parere managerul companiei care importa jocul in Romania.
Epee s-a lanseaza pe piata din Romania in luna octombrie, printr-o campanie de comunicare media care tinteste trei obiective principale – aducerea Epee Romania pe primul loc in topul distribuitorilor de jucarii din Romania, construirea notorietatii in randul consumatorilor, precum si asumarea rolului de formator pe piata de specialitate.
„Este prea devreme sa discutam de afacerile Epee in Romania, dar deocamdata este cea mai importanta miscare pe care am realizat-o aici”, a mai spus pentru DailyBusiness Bivolaru.