Primul magazin monobrand Emporio Armani va fi deschis la sfarsitul acestui an de firma Alsa Boutique, care detine mai multe francize de lux in Romania, respectiv Max Mara, Marela, La Perla, Mariella Burani, Ermenegildo Zegna si Pal Ziler, scrie Mediafax.
De asemenea, francizorul Victoria 46, care are cel mai mare magazin muntibrand pe Calea Victoriei, va deschide in toamna acestui an un magazin sub brandul retailerul francez de accesorii si imbracaminte pentru barbati Zilli, potrivit unui studiu realizat de CPP.
Victoria 46 este detinut de grupul israelian Solmar, francizorul marcilor Mango, Promod si Castro, in colaborare cu Amalia Nastase.
„Hermes si Burberry tatoneaza de mai mult timp piata din Romania si sunt in cautarea de spatii pentru deschiderea unor magazine de tip monobrand, printr-o franciza locala. Sunt purtate discutii cu eventuali investitori. Cele doua brandurile ar putea intra pe piata din Romania la finele anului viitor”, a precizat Petcu.
Retailerul britanic de accesorii si imbracaminte pentru femei Burberry are in prezent un contract cu Victoria 46, care se va incheia la mijlocul acestui an, arata studiul CPP.
De asemenea, retailerul de bijuterii si ceasuri Cellini a deschis pe Calea Victoriei, in decembrie 2009, un magazin care cuprinde sase marci, printre care Faberg? si BlancPain. Tot la finele anului trecut, un alt retailer de bijuterii, Micri Gold, distribuitorul exclusiv al marcilor Bvlgar, Chopard, Damiani, a dechis cel de-al doilea magazin pe Calea Victoriei.
Maison Haute Horlogerie (MHH), retailer francez specializat in comercializarea de instrumente de scris, bijuterii si ceasuri de lux, a inaugurat primul magazin in decembrie 2009 pe Calea Victoriei. Magazinul cuprinde sase branduri printre care Montegrappa, DeWitt si Tibaldi.
Piata bunurilor de lux din Romania a scazut in 2009 cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, estimandu-se o revenire a piesei in acest an, potrivit unui studiu realizat de CPP Management Consultants.
In 2009, in Romania au fost inregistrate scaderi de 20-30% pe majoritatea segmentelor destinate produselor de lux, cel mai mare declin fiind raportat in industria auto si ambarcatiuni de lux. Singurul segment care s-a pastrat la nivelul din 2008 a fost reprezentat de centrele de spa.
Raportul CPP arata ca cea mai mare parte a brandurilor fashion de lux operate in franciza au inregistrat scaderi ale vanzarilor de pana la 20% anul trecut. Printre brandurile nominalizate se numara Max Mara, La Perla, Canali si Pal Zileri.