„Reducerea cu mai mult de 30% a retelei de vanzari a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile si a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viata de succes, acest lucru fiind in concordanta cu transformarile care au loc in mediul de vanzari din Romania. Acesta este dominat din ce in ce mai mult de centre comerciale si mall-uri, fapt care erodeaza insusi motivul de a exista al magazinelor traditionale de strada”, se arata intr-un comunicat al Ensight Management Consulting.
Firma a finalizat la inceputul lunii septembrie mandatul de asistenta in procesul de restructurare a Leonardo.
Reteaua de magazine cuprindea la sfarsitul anului 2008 peste 200 de magazine in principalele zone urbane din Romania, Ungaria, Bulgaria si Moldova si avea peste 3.000 angajati.
Leonardo Romania a avut in 2008 o cifra de afaceri de 500 milioane de lei, fara TVA, iar grupul Leonardo a atins vanzari de peste 600 milioane de lei in aceeasi perioada.
„Piata retailului de incaltaminte a fost puternic afectata de criza economica, vanzarile scazand, in 2008, cu aproximativ 30% fata de 2007. In anii precedenti, Leonardo a urmat o politica de extindere agresiva a retelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achizitionat din ce in ce mai multa marfa, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative fata de furnizori”, se mentioneaza in comunicat.
Ensight Management Consulting este o companie de consultanta in management avand capital 100% romanesc