Vanzarile Ikea Group
au crescut cu 9,5% in anul fiscal 2012, pana la 27 de miliarde de
euro.
Pentru magazinele
deja deschise, vanzarile s-au majorat cu 4,6%. Profitul net a crescut
cu 8%, pana la 3,2 miliarde de euro. In acest timp, compania a
continuat reducerea costurilor, iar preturile produselor au scazut cu
peste 20% in ultimul deceniu.
„In 2012 am
reusit sa crestem in majoritatea pietelor. Cele in care am crescut
cel mai mult au fost China, Rusia si Polonia, urmate indeaproape de
SUA si Germania. Am deschis 11 magazine noi”, a declarat Mikael
Ohlsson, presedinte si CEO al Ikea Group.
In
2012, compania s-a angajat sa investeasca 1,5 miliarde de euro in
energie regenerabila si a produs o energie regenerabila egala cu 34%
din energia totala utilizata in cladirile din Ikea Group. La
sfarsitul anului 2012, erau 250.000 de panouri solare si 83 de
turbine eoliene in functiune.
In acest moment,
Ikea are 139.000 de angajati, iar 47% din managerii companiei sunt
femei.
Ikea este o companie
cu origini suedeze, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Acum detine
338 de magazine in 40 de tari sau teritorii, dintre care 39 de
magazine sunt francize detinute de alte companii. Magazinele din Ikea
Group au fost vizitate anul trecut de 776 milioane de oameni. Magazinul din
Romania a fost operat in sistem de franciza locala pana in luna
martie 2010, iar dupa aceea Ikea Romania a devenit parte din grup.