„Nu credem ca exista o criza in Romania. In Franta, spre exemplu, este foarte dificil pentru retaileri, pentru ca potentialii cumparatori sunt mai atenti cu achizitiile”, a declarat Simar.
„In Romania, din cate am vazut, in week-end-uri magazinele sunt pline. Mentalitatea romanilor este mai orientata spre consum. Ei vor sa cheltuiasca”, a adaugat acesta.
Kiabi a inaugurat saptamana acesta primul magazin din Romania, pe o suprafata de 1.500 metri patrati in mall-ul Grand Arena din Capitala, o investitie de circa 400 euro/mp.
In 2008, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 900 mil. euro, iar in primele 9 luni din 2009, a realizat un nivel de peste 1 mld. euro.
Simar nu a dorit sa faca inca estimari vizavi de vanzarile din Romania, dar a mentionat ca se concentreaza pe piata din Bucuresti, pentru ca aici puterea de cumparare este mai mare.
Pentru 2009, compania mai are in plan sa deschida un magazin in Militari Shopping Center, iar anul viitor inca 4, dintre care cel putin 2 in orase de provincie, iar unul in cartierul bucurestean Titan.
„Piata de fashion din Romania a evoluat foarte mult, au intrat jucatori importanti, cum ar fi LPP fashion, Takko sau C&A. Are loc o dezvoltare rapida. Acum se dezvolta conceputul de sold, iar criza va amplifica exigentele clientilor”, a precizat Alain Simar.
Magazinele Kiabi cuprind articole vestimentare destinate femeilor, copiilor si barbatilor. Brandul se adreseaza clasei medii, avand o politica de promotii puternica. In fiecare luna exista discont-uri pentru articolele vestimentare comercializate.
In urmatorii 5 ani , compania vrea sa aiba 30 de magazine in Romania, iar in 2011 intentioneaza sa deschida si un magazin online pe piata locala. La nivel global, Kiabi detine in regim propriu sau in franciza 278 de magazine, dintre care 209 in Franta, 55 in Spania, 13 in Italia si unul in Romania.
Update 14:00
Conform oficialilor companiei, investitia initiala se ridica la circa 700.000 de euro, fara a include in aceasta suma chiria si stocurile.