“Piata
de ciocolata va inregistra o crestere de 2% in 2012 fata de anul
trecut, fiind estimata in jurul valorii de 950
milioane de lei”, a declaratat pentru
DailyBusiness.ro Ioana Suciu, directorul de marketing al
producatorului de ciocolata premium Heidi Chocolat.
In ceea ce priveste
tendintele din piata, Suciu a aratat ca s-a inregistrat o scadere in
consumul ciocolatei milk cu 2%, procentaj ce se regaseste acum in
segmentul dark care a ajuns la 16%.
“Asta arata o preocupare a
romanilor pt un stil de viata sanatos si incepe sa se alinieze
trendurilor occidentale”, a adaugat ea.
Potrivit acesteia, cele mai mari vanzari de
ciocolata se inregistreaza in preajma sarbatorilor de Craciun si de
Pasti.
Heidi
Chocolat estimeaza pentru acest an o [b]cifra
de afaceri[/b] mai mare cu aproximativ 15% fata de anul trecut, cand a
fost de 65 milioane de lei. Cele mai bine vandute produse sunt
din gamele Dark si Grand?Or si impreuna reprezinta mai mult de
jumatate din cifra de afaceri Heidi.
“Exportam
in 42 de tari, pe 6 continente, iar unele dintre cele mai importante
piete sunt Germania, Polonia, Olanda, Ungaria, Rusia, SUA, Canada,
Brazilia, China, etc. In prezent ponderea exportului reprezinta 50%
din cifra de afaceri”, a spus Ioana Suciu.
Referitor la profilul
clientului Heidi, Suciu a mentionat ca cei mai multi consumatori au
vaste cuprinse intre 25 si 55 ani, in mare parte femei, dar si
barbatii. Acestia locuiesc in mediul urban, au studii superioare si
venituri medii spre mari.
Pentru 2013, Heidi si-a
propus o crestere a vanzarilor de 10% fata de acest an.