Potrivit acestui raport, incasarile din cinematografie au
crescut in Romania in anul 2010 cu 29,2% si au totalizat 26,4
milioane de euro, scrie [url=http://www.mediafax.ro/cultura-media/romanii-merg-mai-mult-la-cinema-numarul-de-bilete-vandute-de-cinematografe-in-2010-a-crescut-cu-23-3-8252378/]Mediafax[/url].
In cadrul Uniunii Europene, gratie tehnologiei 3D, incasarile brute din cinematografie au atins in 2010 un nivel
record (6,45 miliarde de euro). Aceasta crestere cu 5% pe
anul 2010 a fost insa atribuita cresterii preturilor biletelor,
pentru ca „frecventa in salile de cinematograf a scazut cu 1,6%,
fiind de 966 milioane de bilete vandute”, potrivit cifrelor
estimative, publicate in mod traditional de Obervatorul European al
Audiovizualului inainte de Festivalul de Film de la Cannes, care va incepe miercuri.
Italia si Fran?a au inregistrat cresteri considerabile – de 11%,
respectiv 5,6% – in ceea ce priveste numarul de bilete vandute.
Productia de lungmetraje din Uniunea Europeana a continuat sa
creasca, atingand un nou record de 1.203 filme (inclusiv
documentare). In schimb, cota de piata a filmului european a scazut (25,3%) in
salile de cinematograf, unde 68% din totalul filmelor proiectate
sunt americane.
Cotele de piata ale filmelor 3D au crescut considerabil in
Franta si in Germania, unde ele reprezinta 16% respectiv 17% din
totalul intrarilor (numar de spectatori, n.r.). Insa aceste doua tari raman insa departe de Marea Britanie, unde productia 3D atrage
24% din totalul spectatorilor.
Dintre productiile cinematografice din cele 27 de tari
din UE, filmele frantuzesti au avut cei mai multi spectatori in
Europa (9,4%), in special gratie lungmetrajului „Petits mouchoirs”
de Guillaume Canet, care a atras peste 5,4 milioane de
spectatori.
Sustinute de rezultatele solide ale pietei lor nationale,
filmele italiene ocupa locul al doilea (4,1%), devansandu-le pe cele germane
(3,1%).
Observatorul European al Audiovizualului, infiintat in 1992,
este un organism de serviciu public european, compus din 36 state
membre UE si din Comunitatea Europeana. Observatorul lucreaza in
colaborare cu organisme partenere si cu profesionisti din sectorul
audiovizual, are sediul la Strasbourg si functioneaza in cadrul
serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.