Ce isi doresc femeile si barbatii din
Romania sa primeasca de sarbatori drept cadou?
Cele mai multe dintre femei isi doresc
articole vestimentare (19,6%) dar si bijuterii (15,4%). Barbatii, in
schimb, vor produse electronice (38,4%) si accesorii personale
(13,9%).
Cat priveste cadourile pe care se
gandesc sa le ofere celor dragi, cei mai multi barbati se gandesc in
primul rand la jucarii pentru copii (42,7%), in timp ce femeile,
intr-un procent destul de ridicat, de 49,6%, aleg sa daruiasca haine
de dama.
Femeile mai daruiesc jucarii pentru copii, haine barbatesti,
decoratiuni pentru casa si bijuterii. Iar in lista de cadouri a
barbatilor se mai regasesc: haine de dama, haine barbatesti,
electronice, accesorii personale.
La intrebarea “Cu aproximatie, pentru
cate persoane veti cumpara cadouri anul acesta?”, analiza
dezvoltata de Reveal Marketing a aratat ca romanii vor cumpara in
medie 5 cadouri anul acesta.
Un nou rezultat interesant al analizei
este ca barbatii au apreciat ca vor fi mai generosi decat anul trecut
in ceea ce priveste banii cheltuiti pe cadourile de sarbatori.
Femeile insa considera ca anul acesta vor cheltui mai putin pe
cadouri decat in 2011.
Cat priveste asteptarile romanilor cu
privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, barbatii
(62,5%) au previzionat ca partenera de viata va fi aceasta persoana,
in timp ce femeile (32,3%) au apreciat ca cel mai frumos dar va veni
de la copiii lor.
Daca ar avea 100 de euro disponibili
pentru un singur cadou, barbatii (49%) ar alege sa il ofere sotiei
sau iubitei, in timp ce femeile (56,1%) s-ar gandi sa isi bucure
copilul sau copiii.
“La nivel de comportament de consum
in perioada Craciunului, studiul Reveal Marketing Research releva un
aspect important: ne dorim, iata, sa daruim celor dragi cadouri, mai
mult decat sa primim, iar romanii abia asteapta sa ii bucure pe cei
dragi de sarbatori. Vor sa cheltuiasca mai multi bani pe daruri, dar
se gandesc sa isi cumpere si personal ceva care sa le placa“, a
spus Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
La intrebarea “Cu cine veti merge la
cumparaturi anul acesta?”, majoritatea orasenilor au ales compania
partenerului/partenerei, dar se observa ca femeile ar prefera intr-o
mai mare masura sa fie insotite si de copii.
Analiza releva si faptul ca 1 din 2
romani isi vor face personal un cadou.
Studiul a fost realizat prin metoda
CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor s-a
realizat in perioada 10 – 12 decembrie 2012, pe un esantion de
1.000 de persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani,
rezidente ale mediului urban. Marja de eroare calculata este de +/-
3,1%.