„Nu am mai vazut discount-uri atat de agresive din 2000, cand preturile au scazut dupa sarbatorirea trecerii in noul mileniu”, spune Francis Pretre, analist economic din Paris, care adauga ca daca aceste reduceri vor continua in 2010, vor crea o adevarata problema de imagine pentru brandul „sampanie”.
Analistii considera ca orientarea consumatorilor catre preturi mai mici vor afecta serior afacerile gigantilor sampaniei la LVMH, dar si industria globala, de 4,4 mld. dolari.
Vanzarea recoltelor mai tinere in supermarket-uri reprezinta o distrugere a valorii brandului si este o strategie pe termen scurt, spune Carole Duval-Leroy, presedintele unui comitet de monitorizare in industrie si al companiei Champagne Duval-Leroy.
„Este o mare problema, pentru ca odata ce preturile cad este nevoie de ani pentru a repara raul facut brandului”, a declarat, anterior, intr-un interviu, Duval.
LVMH si alti producatori de sampanie premiul au scazut preturile cu pana la 50% pentru anumite sticle si in Marea Britanie, a doua piata dupa Franta.