„Business inseamna mai degraba modern decat monoton”, spune stilistul Ciprian Sipos, care este fashion director al revistei FHM si „personal shopper” pentru oameni de afaceri romani, „asa ca femeile de afaceri trebuie sa evite in tinuta lor culorile tari, acrilice”.
De asemenea, geanta diplomat, folosita de multe ori de catre femei, ar trebui evitata deoarece confera un aspect de masculinitate, considera stilistul.
Pe langa „vesnicele” combinatii alb cu negru din vestimentatia business, in sezonul primavara-vara designerii recomanda si culorile pastel in tinutele de afaceri.
„Eu nu vad tinuta business ca pe o imbracaminte stearsa. Este mai degraba una sic. In linii mari as recomanda, spre exemplu, o fusta creion cu o camasa alba si esarfa”, spune Ciprian Sipos.
„In sfera business vom asista la o „indulcire” a tinutei vestimentare, prin detalii feminine de genul materialelor fluide si a detaliilor de croi – cum este gulerul tip funda. Paleta coloristica pentru stilul office pastreaza rigurozitatea culorilor alb si negru, precum si a combinatiilor dintre acestea. Noutatile vizeaza culorile-pastel, de genul rozului prafuit, a vernilului si beige-ului”, a spus si designer-ul Cristina Nichita, care detine si magazinele Nichi Cristina Nichita.
[quote=Ciprian Sipos]Tinuta unei femei de business nu se schimba de la sezon la sezon, este mai degraba o prezenta a clasicului[/quote]
Tinuta vestimentara a unei femei de business se completeaza bine cu accesorii sau esarfe.
„Pentru a da o nota mai suava tinutei business se recomanda accesorii sau nuante apropiate de nuantele acvatice, in tonuri de albastru – de la bleu pal la turcoise – care vor fi culorile- vedeta ale primaverii”, a mai spus Nichita.
In functie de mediul in care activeaza, vestimentatia unei femei de business poate suferi transformari. Spre exemplu, in mediile in care se pune mai mult accent pe comunicare, tinuta poate fi mai casual, in timp ce pentru domenii de activitate mai riguroase, cum ar fi domeniul bancar, situatia se schimba la 180 de grade, fiind necesara o tinuta „cuminte” care sa exprime cat mai bine seriozitatea.
Cu toate ca exista anumite „reguli” in vestimentatia unei femei de business, aceasta isi poate stiliza tinuta in functie de evenimentul la care participa.
„Desigur, exista anumite domenii de lucru in care rigorile sunt mai stricte – mediul bancar, medical, de top-management, insa personalitatea feminina isi spune cuvantul. Cea mai grea parte atunci cand ne alegem o tinuta este, la urma urmei, adaptarea acesteia la evenimentul la care participam – ne vom imbraca diferit la birou, la o negociere de contracte, la un coktail cu partenerii de afaceri, la un eveniment monden”, a mai spus Nichita.
Cum ar trebui sa se imbrace o femeie care lucreaza in Media, Comunicare si PR
Femeia de business din aceste domenii trebuie sa arate impecabil, tinuta poate spune multe despre persoana respectiva, considera specialistii.
„Imaginea femeii care activeaza in aceste domenii este cartea de vizita personala, de aceea limitarile sunt mai putin restrictive. Femeile pot adopta un stil casual-office, in sensul in care se pot orienta spre culori mai vesele in tinuta lor, accesorii mai indraznete, toate supuse elegantei si bunului-gust” a mai spus Cristina Nichita, care considera ca rochiile sarafan accesorizate sunt intotdeauna o reusita.
[img=107][/img]
Cum „lupti” cu rigoarea din banci
Femeile care lucreaza in banci este de preferat sa adopte o tinuta cat mai clasica, pentru a da dovada de cat mai multa seriozitate in fata clientilor si colaboratorilor.
„In domeniul bancar, eticheta business este importanta- de aceea aspectul profesional si seriozitatea trebuie sa primeze. Este de preferat sa se adopte o tinuta „cuminte”, clasica, in stilul business pur”, a adaugat designer-ul Cristina Nichita.
Stilistul Ciprian Sipos recomanda femeilor care lucreaza in domeniul bancar sa adopte fustele creion sau clos, combinate cu camasa alba peste care se poate purta o vesta sau cardigan. De asemenea, sunt recomandate accesoriile, cum ar fi esarfele sau margelele.
„Cele mai potrivite culori pentru acest mediu sunt alb, negru, gri, precum si combinatiile dintre acestea”, a mai spus Sipos.
Abateri de la reguli se pot face, in sensul in care se pot adopta dungi sau imprimeuri, insa atata timp cat raman estompate in imaginea unei tinute „stricte”. Tot in aceeasi masura se pot adauga si accesorii, pentru a da o pata de culoare tinutei, fara insa a epata.
Femeile care au propriile afaceri: vestimentatia este stricta, insa accentele glamour sunt permise
De obicei, in acest caz bugetul alocat pentru tinute creste, iar regulile pentru o femeie care conduce propria afacere sunt mai stricte in privinta articolelor vestimentare pe care si le alege.
„Aici, indiferent de stilul abordat, tinuta trebuie sa fie impecabila. Un echilibru intre rigoare si stil personal este absolut necesar”, a spus Nichita.
Un costum clasic asortat cu o camasa mai glamour sau o rochie de tip sarafan sunt doua dintre tinutele recomandate de specialisti.
„Pe langa articolele vestimentare in sine, femeia manager trebuie sa acorde o mare importanta detaliilor stilistice: poseta, pantofi si bijuterii. Acestea pot salva sau ruina intreaga tinuta”, a mai spus Nichita.
Piata de articole vestimentare din Romania a fost evaluata in 2008 la peste 2 miliarde de euro, iar pentru 2009 se estimeaza o scadere de pana in 10%.