Afirmatiile le apartin sotilor Rodica si Sergiu Macadrai. Ea a renuntat la cariera de psiholog, iar el la business-ul propriu, in urma cu 15 ani pentru a distribui produsele comercializate de compania de nutritie Herbalife. In prezent, incaseaza lunar castiguri de pana la 50.000 euro, fiind cei mai profitabili colaboratori pentru companie in Romania.
Cum ajungi sa iti construiesti o cariera solida in vanzari? In primul rand prin integritatea pe care o arati produselor pe care vrei sa le vinzi, si prin eforturile de a naste o conversatie cu clientul.
„Cand vine la mine cineva care imi spune ca poate sa vanda si pe dracu’, stiu din start ca nu este persoana potrivita . Problema nu se pune la modul ‘stiu sa vand orice’. Ci daca esti capabil sa stabilesti o legatura cu clientul tau, sa te intereseze, in primul rand, gasirea solutiei care sa i se potriveasca lui”, explica Rodica Macadrai.
Nu este vorba despre a sti sa vinzi orice, ci de a fi capabil sa stabilesti o legatura cu aceasta persoana, sa vrei sa ii oferi o solutie care sa i se potriveasca.
Un alt ingredient important pentru succesul unui act de vanzare este relatia personala a vanzatorului cu produsul.
„Eu cred ca tine de integritate, atat in fata clientilor, dar si a ta personal. Este mult mai usor sa vinzi un lucru pe care il cunosti, l-ai incercat, stii cumva pe pielea ta care ii sunt avantajele si dezavantajele. Iar acest lucru este valabil indiferent de domeniul in care activezi. Poti sa lucrezi intr-un loc respectabil, sa ai un salariu si o pozitie buna, sa dispui de anumite beneficii, dar daca nu ai siguranta ca lucrezi pentru cei mai buni, ca livrezi performanta intr-un loc care te satisface, mereu va lipsi ceva”, spune Rodica Macadrai.
Cat despre barierele de care se lovesc incepatorii in domeniul vanzarilor, sotii Macadrai au doua sfaturi: rabdare si tarie de caracter.
„Un incepator are doua mari provocari: lipsa de incredere in sine si frica de necunoscut, la care se adauga neincrederea clientului. Daca tu nu esti sigur pe tine, nu poti sa mimezi credibilitatea in fata clientului. Te simte. Aceste doua bariere lucreaza impotriva ta. Nu e usor sa le depasesti, si nu toti reusesc sa treaca peste ele. Sunt aceleasi la toata lumea. Ai nevoie de rabdare si putina tarie de caracter”, spune Sergiu Macadrai.