Conservatorii
, centrati pe valorile familiale si sociale, citesc ziare traditionale ca Adevarul si Jurnalul National, conduc un Peugeot, sunt clienti ai BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mananca ciocolata Kinder sau Milka si beau mai degraba Sprite sau Pepsi.
Tot in acesta zona se regasesc si produsele tipic feminine. Televiziunile Din acest segment sunt TVR1, dar si Diva, Discovery si Animal Planet. Tot din punct de vedere media, aici gasim si site-urile de femei si cele culinare.
Afiliatul mai putin traditionalist, definit de amestecul dintre comunitate si placere, are valori asemanatoare canalelor de filme AXN, ProCinema si al statiilor de muzica. Este un public activ, care prefera calatoriile si sportul. Citeste Ziarul Finanaciar si consuma mai degraba produse premium.
Acestia conduc Audi, sunt clienti ING Bank, si prefera berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s.
Reprezentantul categoriei „spiritului de aventura” este unul predominant masculin, cu valori combative. Prin agresivitatea lor, tabloidele culeg la granita acest public aplecat spre independenta si propria placere. De asemenea, ziarele si televiziunile de sport au un public foarte independent, diferentiindu-se puternic in aceasta categorie.
In ceea ce priveste produsele, reprezentantii acestui segment se orienteaza mai degraba catre Toyota, Honda, sau Volvo, lucreaza mai degraba cu banci precum Millennium Bank sau Volksbank, folosesc iPhone-ul, beau bere Carlsberg, Ciuc, sau Ursus si au o inclinatie clara catre Red Bull.
Responsabil si independent este publicul care consuma statiile generaliste, ProTV si Antena 1, sau canalele de stiri, Realitatea TV si Antena 3.
De pe piata auto, publicul din acest cadran va alege mai degraba marci precum Citroen sau Dacia, va fi client mai degraba al Bancii Romanesti sau Citibank, va consuma cu precadere bere Golden Brau sau Bergenbier, va alege cu precadere ciocolata Africana sau Primola si se va racori mai degraba cu Fanta sau Frutti Fresh.
Studiul Valorilor are la baza metodologia semiometriei si a fost derulat de catre compania de research Kantar Media pe un esantion de 2.500 de oameni, reprezentativ pentru populatia urbana.
Studiul acopera 40 de categorii de produse.