Compania Starbucks si-a redus estimarile privind deschiderea altor magazine in SUA la 1.175 pentru anul fiscal 2008, de la 1.600 de unitati. Compania a anuntat ca va inchide 100 de unitati americane, relateaza presa internationala.
Pentru anul 2009, Starbucks estimeaza ca va deschide inca 1.000 magazine la nivel mondial, fiiind pentru prima data in istoria companiei cand inaugurarile magazinelor din strainatate le depasesc numeric pe cele din SUA.
Starbucks l-a readus luna aceasta in functia de director executiv pe fondatorul si presedintele companiei, Howard Schultz, anuntand ca va opri planurile de extindere in SUA, va desfiinta unitatile neperformante, va imbunatati performanta magazinelor existente si va spori dezvoltarea pe plan international.
Howard Schultz a ocupat functia de director executiv la Starbucks intre anii 1987 si 2000, si a fost cel care a transformat mica firma Starbucks Coffee, pe care a achizitionat-o in 1987, intr-una dintre cele mai cunoscute marci la nivel global.
In prezent, Starbucks are peste 15.000 magazine, dintre care 10.000 in SUA.
Cafeneaua Starbucks a inregistrat, la nivel global, un profit net de 208,1 milioane dolari in primul trimestru al anului fiscal, incheiat pe 30 decembrie 2007, in crestere cu 1,5% fata de perioada similara a anului fiscal trecut.