„Romania este o buna oportunitate de extindere, in principal din perspectiva profilului consumatorului. Romanii obisnuiesc sa cheltuiasca peste venitul disponibil, spre deosebire de alti vecini. Relevant este si faptul ca romanii sunt mari consumatori de cafea, consumand la un nivel de 70% fata de media europeana de consum anual de cafea per capita”, a mai spus Stoiean.
„Daca media europeana de consum este de 3,1-3,2 kg cafea per capita in fiecare an, romanii se situeaza la un nivel de 70% fata de aceasta medie, cu 2,2-2,3 kg de cafea per capita anual”, a precizat Stoiean.
In primul trimestru din acest an, vanzarile in lei ale celor 6 cafenelele Starbucks, operationale in T1, au crescut cu 11%. Compania a mai deschis intre timp o cafenea, la Timisoara, pe 1 iulie.
Starbucks este prezent in regiune in tari precum Grecia, Cipru, Bulgaria, Cehia, Austria si Elvetia.
Romania este a doua piata din Europa Centrala si de Est pentru Starbucks ca valoare a veniturilor per cafenea, dupa Cipru, a spus Viorel Stoiean.
„Pentru 2009, cred ca toti managerii de cafenele trebuie sa se focuseze pe partea de servicii pe care le ofera, acestea trebuind obligatoriu sa fie la un inalt nivel calitativ, consumatorul fiind din ce in ce mai sofisticat”, a adaugat Stoiean.
Starbucks a patruns pe piata din Romania pe 17 aprilie 2007, prin inaugurarea primei cafenele din Europa Centrala si de Est la Bucuresti, ca rezultat al unui joint venture dintre Starbucks Coffee Company (NASDAQ:SBUX) si partenerul sau european Marinopoulos Group.
In prezent, compania opereaza sapte cafenele pe piata din Romania, dintre care cinci in Bucuresti (Plaza Romania, Bucuresti Mall, Baneasa Shopping City, Liberty Center, America House Center), una in Cluj-Napoca (Iulius Mall), iar cea mai recenta a fost dechisa la Timisoara, in Vestul tarii (Iulius Mall).
Lantul de cafenele Starbucks a obtinut un profit de 151 mil. dolari (106 mil. euro), la nivel global, in cel de-al treilea trimestru fiscal, finalizat pe 28 iunie, dupa ce in aceeasi perioada a anului trecut a avut pierderi de 6,7 mil. dolari.
Veniturile totale au scazut in trimestrul trei fiscal cu 6,6% la 2,4 miliarde dolari (1,69 mld. euro).