Initial, managementul companiei planuise inchiderea a 100 de magazine, dar ulterior a decis sa renunte la 600, pana la finalul lunii martie 2009, pentru a face fata crizei ecomonice si a competitiei in crestere.
Starbucks a estimat ca nivelul total al costurilor inainte de taxe, asociate cu inchiderea magazinelor, va fi de 238-248 milioane dolari (150-157 mil. euro).
Compania a deschis numeroase magazine in zone precum California si Florida, care au fost cel mai grav afectate de criza creditelor ipotecare. Unii investitori au solicitat companiei sa majoreze numarul magazinelor ce urmeaza a fi inchise.
Starbucks a mai anuntat ca va deschide mai putin de 200 de noi magazine in anul fiscal 2009, fata de 250, cat prevazuse anterior.
Starbucks a patruns pe piata din Romania pe 17 aprilie 2007, prin inaugurarea primei cafenele din Europa Centrala si de Est, la Bucuresti, ca rezultat al unui joint venture dintre Starbucks Coffee Company si partenerul sau european Marinopoulos Holding.
Starbucks Corp a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut venituri de 2,7 miliarde dolari (1,7 mld. euro) si profit net de 208 mil. dolari (131mil. euro).