Studiul, care poarta titlul „Sunt filmele profitabile?”, arata ca intelegerile cu marile studiouri, prin care actorii, regizorii sau producatorii primesc procente din incasarilor filmelor, nu din profit, au atins in jur de 3 miliarde anul trecut.
Prin astfel de contracte, un studio de film poate renunta la pana la 25% din incasarile unui lungmetraj.
Studiul estimeaza ca filmele lansate anul trecut vor provoca studiourilor pierderi cumulate de 1,9 miliarde de dolari, dupa ce vor cumula incasarile din cinematografe, vanzari de DVD-uri, cablu TV si alte surse.
Cifra totala de vanzari pentru productia de film din 2006 va ajunge la 23,7 miliarde de dolar, cu 4,6% mai putin fata de 2004, indica studiul. Costurile totale, pe de alta parte, au urcat cu 13,2% fata de 2004, pana la 25,6 miliarde de dolari.
Unul din factorii care au dus la diminuarea veniturilor este declinul pietei de DVD-uri in afara SUA, care a scazut cu 15,5 procente, in timp ce in SUA vanzarile de DVD-uri au coborat cu 7%.
Studiul „Sunt filmele profitabile?” mai arata ca in urma cu cativa ani, studiourile bazau pe vanzarile de DVD-uri pentru a-si face filmele profitabile pe o perioada de cinci ani. Dupa ce acopereau cheltuielile de productie, filmele ofereau o sursa mica, dar constanta de venit pe cativa ani din vanzarile in librarii si magazine specializate, ceea ce intampla in prezent.