Noul produs e introdus pentru a contracara efectele concurentei din partea rivalilor mai mici, conducerea Swatch mentionand importanta inovatiei tehnologice pe piata dinamica a ceasurilor, avand in vedere ca inovatia face diferenta intre clasele diferite de pret pe aceasta piata.
„Acesta va fi un an record dar trebuie sa continuam sa ne administram ca si cum am fi o companie mica”, a spus Nicholas Hayek, presedintele grupului, la deschiderea unui magazin din Geneva unde noul ceas Turning Gold a fost prezentat publicului.
Noul model Swatch are o caseta roz de aur si un mecanism care protejeaza ceasul de efectele gravitatii. Compania elvetiana a introdus modelul pentru a creste profitabilitatea brandului Swatch, slabit de competitia cu producatorii cu costuri mici din China.
Exporturile de ceasuri elvetiene au crescut cu 16% in octombrie datorita cresterii consumului din perioada dinaintea sarbatorilor a produselor Swatch, Richmont si Rolex. Cei mai multi cumparatori de ceasuri de acest tip sunt bancheri sau alti oameni de afaceri cu venituri mari din SUA si din Asia.