„Alegerea de
produse ieftine si de proasta calitate aduce cu sine deteriorarea
rapida a lucrarilor si necesitatea inlocuirii placilor ceramice. In
acest fel, investitia initiala reprezinta o pierdere financiara
pentru proprietari, la aceasta adaugandu-se disconfortul creat de
inlocuirea gresiei si a faiantei”, a spus Toni Teau, directorul
general al Lasselsberger Romania.
Printre principalele
motive pentru care produsele de calitate indoielnica
reprezinta o alegere gresita, se numara faptul ca acestea au abateri
dimensionale, nefiind rectangulare sau plane. In plus, sunt foarte
subtiri si se sparg cu usurinta, sau prezinta defecte de suprafata
(ciobituri, cratere, harise etc.) care se pot agrava in timp. Spre
exemplu, lipsa de glazura de pe fata placii va inlesni absorbtia apei
si va reduce drastic durata de viata a produselor.
Dincolo de defectele
tehnice ale produselor de calitate slaba, se mai numara si unele ce
au impact de ordin estetic. Astfel, pe suprafata unor placi, se pot
observa de multe ori puncte negre, pete sau nuante diferite.
Potrivit calculelor
companiei, pentru o suprafata medie de 75 de metri patrati, costurile
unei placari cu produse ieftine se ridica la aproape 2.800 lei, suma
ce include placile achizitionate initial, adezivii si montajul.
Pierderea financiara a proprietarului este
si mai mare, ajungand chiar la 3.900 lei, daca luam in calcul si
costurile de demontare a placilor.
„In mod normal, in
Romania placile ceramice sunt inlocuite la o perioada de circa 15-20
de ani. Insa montarea de placi ieftine si slabe din punct de vedere
calitativ poate duce la o inlocuire chiar si dupa doar un an”, a
mai spus Toni Teau.
O alte greseala pe
care o fac romanii atunci cand cumpara placi ceramice si care poate,
de asemenea, avea impact in durabilitatea produselor este omiterea
verificarii informatiilor de pe ambalaj. Astfel, fiecare cumparator
ar trebui sa fie atent ca pe cutia placilor sa fie indicate numele si
adresa producatorului, marca produsului, dimensiunea si codul
acestuia, calitatea (I-a, a II-a etc), dar si nuanta, calibrul sau
data de fabricatie.
Este recomandat ca
achizitionarea acestor produse sa se faca din magazinele
specializate, din cele de tip DIY sau din cele de tip chiosc, unde
sunt disponibile materialele de constructii si unde cumparatorii pot
vizualiza placile ceramice
intr-o prezentare
adecvata sub forma de ambiente, expozitoare sau panouri si pot afla
informatii suplimentare de la specialistii din domeniu si vanzatorii
de raion.
Cesarom a fost infiintata de peste 50
de ani. Compania a devenit, incepand cu anul 2004, membra a grupului
austriac Lasselsberger.
Odata cu intrarea in grupul
Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA,
dar a pastrat marca Cesarom, produsele fiind fabricate in prezent in
unitatea de productie Sanex de la Cluj-Napoca. Grupul austriac
detine 67,93% din totalul actiunilor societatii comerciale Sanex SA.
In prezent, capacitatea totala de
productie se ridica la 6,7 milioane de metri patrati anual,
Lasselsberger Romania comercializand prin intermediul a peste 100 de
parteneri gresie, faianta si placi de decor.
Citeste si Principalele probleme ale amenajarii cu
beton sau asfalt