Cumparatorii online au acordat mai multa
atentie tipurilor de produse comandate, in topul cresterilor aflandu-se
bijuteriile, cosmeticele si produsele electronice&ingrijire personala, comparativ
cu anii trecuti cand se achizitionau multe produse generale din categoria
Cadouri.
Potrivit datelor analizate de 2Parale, au existat mai multe cautari pentru “cadouri barbati”
versus “cadouri femei” (sursa Google AdWords Keyword Planner), comportament
corelat si cu obiceiurile de cumparare ale femeilor, care se decid mai greu inainte
de a achizitiona un produs.
Varful cumparaturilor a fost in perioada
11-12 februarie, cu doar cateva zile inainte de Valentine’s Day. Romanii au
continuat insa sa plaseze comenzi in numar mare inclusiv pe 14 februarie.
Ce
produse s-au cumparat
Ca obiceiuri de cumparare online, in
perioada 8-16 februarie au fost preferate produse din categoriile Bijuterii,
Ceasuri, Lenjerie, Flori, Electronice&Ingrijire personala.
In topul segmentelor cu cele mai mari
evolutii la nivel de vanzari, comparativ cu 2013, se afla magazinele de
cosmetice (+95%) si cele de bijuterii (+69%), a caror crestere deriva si din
diversificarea ofertei, pe piata activand atat branduri mari, cat si magazine
online de nisa, axate pe produse naturiste sau articole de argint.
In top se afla si articolele
vestimentare si de incaltaminte, ale caror vanzari s-au majorat cu peste 30%.
Pentru domni se pare ca au fost alese
mai degraba produse IT&C si, spre deosebire de 2013, mai multe electronice,
categoria marcand o crestere anuala de peste o treime.
In multe situatii s-a observat diminuarea bugetului alocat pentru o comanda,
astfel ca, pe categorii de produse precum Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie a scazut
valoarea medie a unei tranzactii. Pe de alta parte, cheltuielile pentru
electronice s-au dublat per comanda, iar pe IT&C au crescut. De altfel,
cele mai scumpe achizitii din perioada analizata vin din segmentul IT&C,
unde sunt tranzactii si de peste 10.000 lei.
Potrivit obiceiurilor de consum din anii
trecuti, se asteapta un nou varf al cumparaturilor in jurul datei de 20
februarie, anterior zilei de Dragobete.
Portofoliul 2Parale include peste 320 de
campanii (printre care se numara Avon Romania, Elefant, OTP Bank, Noriel, evoMag,
Koyos, Fashion Days, F64 si Miniprix) si mai bine de 31.500 de afiliati, care
au livrat 101 milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de
peste 87 de milioane de lei (fara TVA).
Citeste
si: Cum s-a vazut Valentine’s Day in publicitate.
Topul celor mai promovate campanii