Ziua Indragostilor, prilej de oferire de cadouri pentru cupluri, reprezinta o mare oportunitate de crestere a vanzarilor pentru marii retaileri.
„Din experienta de anul trecut, cele mai mari cresteri de vanzari s-au inregistrat la jucariile de plus (de peste 125%), la plantele decorative (200%) si la specialitatile din ciocolata (50%)”, a declarat pentru DailyBusiness Mariana Dragan, manager comunicare Auchan Romania.
Adriana Pita, head of PR & communication la Real Hypermarket Romania, spune ca in general vanzarile cresc, per total, cu peste 15%-18% in comparatie cu luna anterioara la produsele specifice sarbatorii de pe 14 februarie, cum ar fi dulciuri, produse de plus, lumanari parfumate, seturi de cosmetice si seturi de pahare tematice.
Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania, spune ca articolele cele mai bine vandute vor fi jucariile de plus, pachetele cadou, gadget-urile, lenjeria, bomboanele de ciocolata, plantele naturale si sampania, si ca pe anumite categorii de produse se asteapta la cresteri de 10% fata de o perioada normala.
„In privinta produselor specifice Zilei Indragostitilor, si ma refer la dulciuri, pernute decorative, lumanari, alte cadouri in forma de inimioara, estimam vanzari mai mari fata de cele inregistrate anul trecut, pentru ca acum avem 14 magazine in toata tara, inclusiv unul in Bucuresti”, a estimat oficialul Real Hypermarket.
Mariana Dragan de la Auchan a mentionat in categoria produselor la mare cautare de Valentine’s Day lenjeria rosie, cu inimioare sau cu mesaje de dragoste, lenjerie de pat, papuci de casa, diverse tipuri de specialitati de ciocolata in forma de inima, prajituri si torturi ale casei, CD-uri cu colectii de muzica de dragoste, pachete promotionale de cosmetice si baloane tematice.
Plantele decorative, in topul cererii
„Cele mai cautate sunt produsele din plus de diverse forme si culori cu mesaje de dragoste, plantele decorative cu specific de Valentine’s, pernele decorative”, a precizat oficialul Auchan.
Si retailerii de tip cash&carry s-au pregatit cu oferte de Valentine’s Day. Spre exemplu, Selgros Romania comercializeaza, in perioada premergatoare sarbatorii, diverse articole cadou, de exemplu dulciuri sau lumanari in forma de inimioara, bauturi, cosmetice, plante si flori sau articole din raionul confectii.
Totodata, oferte cu specific de Valentine’s Day se pot gasi si in magazinele Metro, care au introdus la comercializare astfel de produse incepand cu aceasta saptamana.
Selgros, Carrefour si Auchan ofera produse cu specific de Valentine’s Day de la inceputul lunii februarie.
Sala Dalles asteapta cu 20% mai multi vizitatori in acest an
Indragostitii vor putea cumpara cadouri pentru perechea lor si de la sala Dalles, loc traditional pentru targurile de cadouri din Bucuresti, unde se organizeaza un targ in perioada 1-14 februarie. Costurile de organizare a targului se ridica la circa 350.000 de euro in acest an, in crestere cu 10% fata de perioada din 2007. Numarul vizitatorilor estimati este de aproximativ 60.000, in crestere cu 20% fata de cel inregistrat in 2007, potrivit organizatorilor.
Expozitia din acest an se diferentiaza fata de cea din anul precedent prin diversitatea produselor, importul unor produse noi, cum ar fi ciocolata adusa din renumitele confiserii din Franta, Elvetia si Belgia sau tigara ecologica, presupunand dozarea nicotinei pana la 0.
Evenimentul este dispus pe doua etaje cu cate trei sali, in care sunt circa 70 de standuri, fiecare companie platind intre 400-600 lei pe metrul patrat.