Cifrele CRR indica
un posibil reviriment al economiei britanice si o crestere a increderii din
partea consumatorilor din Marea Britanie. In magazinele britanice vanzarile de
joi au totalizat 2,22 miliarde de lire sterline (cu 5,7% mai mari decat anul
trecut), in timp ce vanzarile online au insumat 540 de milioane de lire
sterline — un nou record de Boxing Day, cu 15% in crestere fata de anul trecut.
Nu mai putin de
10 milioane de persoane au stat la cozi joi in toata tara pentru a beneficia de
reducerile de Boxing Day, multi britanici nereusind sa ajunga sa-si faca cumparaturile
inainte de Craciun din cauza violentei furtuni Dirk, care a lovit Marea Britanie
si Franta.
Reteaua comerciala
Selfridges, ce are magazine in Londra, Manchester si Birmingham, a vandut joi
de circa doua milioane de lire sterline in prima ora de la deschidere, in crestere
cu peste 15% in comparatie cu anul trecut. In intervalul dintre seara ajunului
de Craciun si Boxing Day, fiecare cumparator online britanic a petrecut in
medie 40 de minute pe Internet.
Faimosul magazin
londonez Harrods a oferit joi, la primele ore, ciocolata calda si paturi celor
care asteptau la coada ora deschiderii si numai in zona comerciala West End din
Londra peste 1,4 milioane de cumparatori au cheltuit joi in total aproximativ
50 de milioane de lire sterline.
Retelele de
socializare au publicat numeroase cazuri in care cumparatorii s-au luat la
cearta din cauza ca doreau sa achizitioneze acelasi produs al carui pret fusese
redus masiv de vanzatori.
Cea mai mare crestere
a numarului de cumparatori fata de anul trecut (de circa 30%) s-a inregistrat in
sud-vestul si nordul Angliei si in comitatul Yorkshire.
In Scotia, cumparatorii
au cheltuit joi 232 milioane de lire sterline, dintre care 187 milioane lire
sterline in magazine, iar restul online, informeaza Agerpres.
Potrivit CRR, se
estimeaza ca pana la finalul anului numarul accesarilor site-urilor de cumparaturi
online va depasi trei miliarde in Marea Britanie. James Murray, expert in
cadrul Experian, o companie specializata in servicii de informatii comerciale,
a explicat ca in prezent se inregistreaza o schimbare a comportamentului
consumatorilor britanici, tot mai multi dintre acestia preferand cumparaturile
online intre ajunul Craciunului si Boxing Day.