Cresterea a avut ca sursa vanzarile mari ale ceasurilor de lux Breguet, Blancpain si Omega, mai ales in perioada sarbatorilor de iarna.
Cresterea business-ului a fost sustinuta si de avansul cu 14% al vanzarilor de ceasuri si bijuterii, au declarat, luni, oficialii Swatch.
Vanzarile anuale ale diviziei de componente mecanice pentru ceasuri au crescut cu 6,9% ajungand la 860 de milioane de euro ca urmare a cererii mari de dipozitive complexe pentru ceasurile de lux. Vanzarile diviziei de sisteme electronice a Swatch au castigat 9% in 2006 ajungand la 366 milioane de euro, pe masura ce a crescut cererea pentru componente de telefoane mobile.
„Vanzarile ne-au depasit estimarile, iar cererea pentru produse de lux va contribui semnificativ la marjele de profit”, a delarat Rene Weber, analist al bancii Vontobel din Zurich.
Actiunile Swatch au inregistrat in 2006 o crestere de 37% depasind cresterea rivalilor de la Richemont de 26 % si cea de 5,6% a actiunilor LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, cel mai mare producator de bunuri de lux din lume.
Richemont, al doilea producator de bunuri de lux din lume ar putea, conform estimarilor analistilor, sa prezinte marti o crestere a vanzarilor in trimestrul trei de 11% , datorita cresterii vanzarilor din Asia.
LVMH, producatorul sampaniei Krug si a produselor vestimentare Givenchy, produce ceasuri sub brandurile Dior si Tag Heuer.