Numarul de spoturi publicitare in care celebritatile au rolul principal s-a dublat din 1995, astfel incat una din 4 reclame promoveaza produsul alaturandu-l unei vedete, fata de 1 din 8 acum 12 ani, scrie International Herald Tribune.
Rolul celebritatilor in cultura si moda este mai avansat ca niciodata. Dar ele trebuie prezentate in situatii spectaculoase sau ca lideri intr-un anumit domeniu. Astfel, personalitatile a caror imagine promoveaza obiecte de lux – fie sunt controversate, fie militeaza pentru diverse cauze (drepturile minoritatilor, constientizarea problemei ecologice, s.a.), iar in ultima vreme si copiii celebri pot aduce mari profituri, de exemplu copiii cuplului David Backham-Victoria Adams ce promoveaza produsele Mark& Spencer.
Exista insa riscul, folosind imaginea unei vedete de nivelul lui Celine Dion de exemplu, ca personalitatea respectiva sa eclipseze brandul. Cand Celine Dion s-a retras, parfumul care ii purta numele practic a fost retras si el, vanzarile scazand considerabil, iar cand a revenit cantareata, a fost relansat si parfumul, vanzarile revenind pe un trend ascendent.
In urma cu 3 ani, Chanel No.5 incepea sa piarda din cota de piata, dar dupa ce Nicole Kidman a acceptat sa fie imaginea celebrului parfum, vanzarile au crescut cu 16 procente, fara sa fi schimbat forma sticlei sau aroma parfumului.
Aceste cifre determina companiile sa poarte discutii strategice prelungite pana la cateva luni cu privire la alegerea personalitatii care sa le promoveze produsul si la tonul in care sa fie facuta prezentarea imaginii.