IFPI a aratat ca raportul pe 2009, dincolo de scaderea vanzarilor de 7% care urmeaza unui declin de 8% in 2008, are concluzii diverse, de la revenirea pe crestere a 13 piete importante si avansul puternic al vanzarilor digitale la pirateria scapata de sub control, care continua sa afecteze sever veniturile companiilor, relateaza Mediafax.
Totodata, veniturile industriei muzicale sunt afectate de reorientarea clientilor catre achizitia digitala de albume si melodii, mai ieftina si mai confortabila.
„Industria muzicala globala continua sa lupte in coltul sau, investind in talent si dezvoltand noi modele de business in pofida problemelor de pe o piata incarcata de piraterie. Companiile de muzica investesc peste 5 miliarde de dolari pe an in dezvoltarea si marketingul artistilor, in licentierea a sute de servicii si in adaptarea canalelor de distributie pentru a servi cererea in continua schimbare a consumatorilor”, a declarat John Kennedy, presedintele IFPI.
Scaderea de 7% a vanzarilor de anul trecut a fost generata in proportie de 80% de pietele din Statele Unite si Japonia, veniturile industriei muzicale coborand cu doar 3,2% in afara acestor tari.
Vanzarile de muzica pe suport fizic au scazut cu 12,7% la nivel global, in timp ce veniturile din vanzari digitale au crescut cu 9,2%, la 4,3 miliarde de dolari.
Cel mai bine vandut album al anului, cu 8,3 milioane de unitati comercializate, este „I Dreamed a Dream” al lui Susan Boyle, lansata la show-ul TV „Britain’s Got Talent”.
Printre cei mai bine vanduti artisti din lume in 2009 se numara Black Eyed Peas, Michael Jackson, Taylor Swift si Lady Gaga.