Producatorii si distribuitorii au spus ca cel mai bine vandut vin, in aceasta perioada, este vinul rosu sec.
Astfel, Laurentiu Anghel, directorul de marketing al producatorului de vinuri Cotnari a spus ca in perioada aceasta vanzarile de sticle de vin vor creste cu 30-40% fata de o luna normala. Anghel a specificat ca se asteapta la vanzari de peste un milion de sticle in aceasta perioada, corespunzatoare unei valori de 2 mil. euro.
O crestere asemanatoare a fost estimata si de Laura Musat, PR Officer la Murfatlar, care a declarat ca volumul de sticle vandute este asteptat sa creasca cu 20-50% in aceasta luna fata de o luna normala, fara alte sarbatori sau evenimente.
Cresterea este mai mare cu 15-20% decat cea de anul trecut, din aceeasi perioda de Paste. Murfatlar si-a propus sa comercializeze in aprilie un numar de doua milioane de sticle de vin.
In luna martie, circa 250.000 sticle ale producatorului Cramele Recas au fost vandute catre distribuitori in vederea vanzarilor de Paste, pretul mediu final pe bucata fiind de 2 euro. In mod normal, compania trimite catre distribuitori aproximativ 150.000 sticle, conform lui Rares Marinescu, director de vanzari.
Datorita deschiderii a doi noi distribuitori in Moldova si in Dobrogea, Marinescu a spus ca se asteapta la o crestere a vanzarilor in aceasta perioada a sarbatorilor cu 20% mai mare decat lunile martie-aprilie din anul trecut .
Daca producatorii vor vinde mai mult, acest lucru va fi cel mai bine resimtit de catre magazinele de vinuri. De exemplu, lantul de magazine Vinexpert se asteapta la o crestere a vanzarilor de sticle cu aproximativ 50% fata de lunile normale, a spus George Cristescu, marketing project developer al magazinului.
El a mai spus ca aceasta crestere este cu 100% mai mare decat vanzarile similare de anul trecut, in aceeasi perioada.
Alex Petroae, administratorul depozitului de vinuri al lantului de magazine Vices&More, anunta ca in aceasta perioada, incasarile zilnice depasesc cifra de 1.000 euro, mai ales datorita vanzarilor crescute la vinuri din Italia, Franta si Chile.
Astfel, Cotnari vinde foarte bine soiul de vin Francusa, Murfatlar- Lacrima lui Ovidiu, cramele Racas- Merlot Rosu Sec, iar magazinele Vinexpert si Vices&More preconizeaza vanzari crescute la vinurile de import si in special pentru cele din Chile.
Compania Murfatlar este pe locul intai in topul producatorilor de vin, in 2006 inregistrand o cifra de afaceri de 36 mil. euro. Anul acesta, compania mizeaza pe afaceri de circa 42 mil. euro. Pe locul doi s-a clasat anul trecut Vincon Vrancea, cu afaceri de 32 mil. euro.
Cotnari a inregistrat anul trecut venituri de 22,5 mil. euro si un profit de 1,2 mil. euro. Anul acesta, datorita strategiilor de marketing in care se va investi 1 mil. euro, se asteapta o crestere cu 10% a cifrei de afaceri.
Recas a inregistrat o cifra de afaceri de 4 milioane euro din vanzarile interne si alte 4 milioane de euro din cele externe. Pe plan international, vanzarile cele mai mari au avut loc in SUA si Canada (30% din totalul extern).
Pe intern, Rares Marinescu a spus ca se va inregistra o crestere a cifrei de afaceri cu 20%, datorita extinderii in lanturi de restaurante si hoteluri, unde pretul vinurilor este mai mare.
Vinexpert a avut o cifra de afaceri de 1 mil. euro, estimarea pe anul acesta implicand o crestere cu 100%, conform lui George Cristescu.