„Vodca este o bautura cu o eleganta nemaipomenita”, a spus Lavinia Schimmelpenninck, directorul artistic al ghidului online de de bunuri de lux Myprestigium.com.
„Consumatorii de bunuri de lux nu vor sa cumpere doar produsul, ci si experienta si imaginea”, a explicat Michal Smolana, directorul executiv al Transborder Marketing, o companie americana infiintata anul trecut, al carei prim produs lansat pe piata a fost vodca Diaka.
Aceasta este produsa printr-un proces de filtrare in care se folosesc aproape 100 de diamante de 1 carat fiecare. Bautura, care va ajunge pe piata anul viitor, va fi comercializata intr-o sticla incrustata cu cristale Swarowski, pretul de vanzare urmand sa fie de circa 70 de euro.
Diaka, un coktail cu doua ingrediente, diamante si vodca, este produsa de compania poloneza Polmos Siedlce.
Vodka Roberto Cavalli este filtrata prin intermediul unor bucati de marmura Carrara, urmand sa ajunga pe rafturile magazinelor intr-o sticla de al carei design s-a ocupat designerul italian cu acelasi nume, pretul fiind de 60 de euro sticla.
Mark Holmes, fondatorul si directorul executiv al companiei britanice The Brand Distillery, a explicat ca a cautat retete poloneze de vodca traditionale pana sa lanseze pe piata brandul U’Luvka in 2005.
Vodca U’Luvka este fabricata dintr-un mix de cereale, fiind una dintre putinele astfel de bauturi care trebuie mai degraba servita la temperatura camerei decat racita.
Finetea bauturii este, si in cazul acestui brand, extinsa la nivelul marketingului printr-o sticla pe care numele bauturii este abia distins, insa pe care apare simbolul alchimic al vietii, simbolizand un barbat si o femeie dansand.
„Ambalajul reflecta calitatea bauturii”, spune Holmes.
Pretul de vanzare a vodcii U’Luvka difera in functie de marimea sticlei, astfel pentru sticlele in miniatura pretul este de 15 euro, pentru cele de 70 de centilitri de 60 de euro, iar pentru cele de 175 de centilitri – 120 euro.
Compania de bauturi alcoolice franceza Louis Royer a lansat, in septembrie, o vodca de lux care contine in interiorul sticlei „fulgi” din aur de 24 de carate. Bautura lansata doar pe piata din SUA este denumita Gold Flakes Supreme si are un pret de 60 de dolari.