1.Companiile uita ca Facebook nu este un canal de promovare
Alexandra Sanduleasa a afirmat ca reteaua de socializare Facebook nu a fost creata pentru branduri, ci pentru interactiunea dintre oameni.
„In spatiul retelei, brandurile sunt vizitatori si nu centrul atentiei pentru utilizatori”, este de parere reprezentanta Advanced Ideas.
2.Comunicare defectuoasa
A posta prea mult, la intervale prea scurte sau cu pauze de zile intregi, sunt greseli care impiedica o buna comunicare.
Un comunicator nu trebuie sa adauge trei-patru posturi intr-o singura zi pe pagina de Facebook a brandului, pentru ca in ziua urmatoare sa nu mai comunice nimic. Si asta pentru ca „oamenii vor uita de tine”.
Pe de alta parte, atunci cand se posteaza la intervale prea scurte, din dorinta de promovare, de „a spune ce ai facut, ce vrei sa faci”, utilizatorii se vor simti agasati.
In aceste conditii, Sanduleaza recomanda postarea a una sau doua informatii pe zi, la interval de cateva ore.
O alta greseala facuta de comunicatorii brandurilor pe Facebook este si aceea ca posteaza doar in timpul orele de program.
„De exemplu, daca te adresezi tinerilor sau studentilor, trebuie sa fii atent cand sunt ei prezenti pe Facebook si atunci sa postezi mesajul tau”, a spus reprezentanta Advanced Ideas.
De multe ori, comunicatorii uita ca Facebook inseamna conversatie si nu informare, iar reteaua nu este un canal de creat pentru branduri, ci pentru a oferi companiilor informatii despre clientii carora i se adreseaza.
3.Nu comunici cu fanii
Nu trebuie sa iti ignori comunitatea virtuala de fani, ci trebuie sa le oferi raspunsuri intr-un timp cat mai scurt.
O alta recomandare pentru administratorii de branduri pe Facebook este si aceea ca nu trebuie sa te certi cu cei nemultumiti, ci sa comunici cu ei si mai ales sa nu le stergi comentariile negative.
4.Postarea incontinuu despre noua promotie a brandului
Sanduleasa recomanda postarea a minimum trei imagini pe saptamana pentru brandul respectiv, iar atunci cand se apeleaza la adaugarea unui video, acesta trebuie sa fie vizibil direct pe pagina de Facebook, iar link-ul sa nu duca la site-ul companiei.
De asemenea, imaginea atasata fiecarui link trebuie sa fie personalizata, in functie de mesaj. Aceeasi imagine pentru link-uri diferite va plictisi utilizatorul retelei sociale.
5.Nu exista URL dedicat pe Facebook
In Romania, Facebook-ul a patruns mai tarziu decat in alte tari. In aceste conditii, se recomanda utilizarea unui nume usor de retinut pentru pagina de brand a companiei.
„Atentie la numele paginii pentru ca el nu mai poate fi schimbat. E important sa fie usor de tinut minte”, a precizat Alexandra Sanduleasa.
6.Construirea unei pagini pentru un brand nu garanteaza ca fanii vor veni singuri
Reprezentanta Advanced Ideas sustine ca pagina de Facebook a unui brand are nevoie de mult content, in special multimedia, aplicatii, jocuri si concursuri.
Paginile au nevoie de un manager social-media, care sa faca un plan de comunicare pe o perioada de maximum sase luni.
„Este important sa pastrezi stilul de comunicare al brandului. Daca o persoana se va ocupa timp de o luna de pagina de Facebook, apoi va veni alta si tot asa, vei pierde din useri, care vor percepe brandul ca fiind inconsecvent”, a explicat Alexandra Sanduleasa.
7.Pagina nu e customizata (personalizata)
Sanduleasa a mai spus ca pagina de Facebook a unui brand trebuie sa aiba o imagine de profil sugestiva, sa cuprinda logo-ul si link-ul catre pagina site-ului companiei sau a brandului respectiv.
„Welcome tab-ul sa nu fie o simpla imagine, ci sa contina informatii despre cine esti, ce oferi, si ce faci pe Facebook”, a mai adaugat specialistul social-media.
8.Nu se comunica pe alte canale
„Comunicarea in Facebook nu e suficienta si asta pentru ca social media nu inseamna doar Facebook”, a adaugat Sanduleasa.
Aceasta spune ca Fabook ar trebui sa fie in legatura si cu alte canale de comunicare, precum forumurile, inclusiv site-ul companiei.
De asemenea, este important ca brandurile sa comunice si pe canalele offline faptul ca sunt prezente pe Facebook.
9.Interactiunea facuta la intamplare, fara plan
Brandurile trebuie sa aiba un plan de comunicare in aceasta retea sociala, intocmit pe o perioada cuprinsa intre sase si 12 luni, care sa contina aplicatii specifice, concursuri, in concordanta cu campaniile ce vor fi lansate atat in online cat si in offline.
10.Lipsa motivatiei comunicarii pe Facebook
Unele companii gresesc prin aceea ca se inspira din strategia de comunicare a altor campanii de succes, fara a merge mai departe, cu idei proprii, sau pur si simplu uita de canalul de comunicare Facebook.