Fondatorul 121 Communication, germanul Joerg Springer – care va coordona business-ul agentiei din pozitia de CEO – are o experienta de peste 9 ani in zona marketingului direct.
Dupa ce a ocupat diferite functii in companii multinationale, in anul 2000 Springer a decis sa intre in zona de antreprenoriat, lansand in Germania prima companie pan europeana axata pe servicii de new media marketing si consultanta in marketing.
La scurt timp, business-ul condus de Joerg Springer a fuzionat cu o importanta agentie de marketing direct din Germania, ajungand in 2007 la 270 de angajati si o cifra de afaceri de peste 200 milioane euro.
Tot in 2007, germanul si-a vandut business-ul unei retele internationale de marketing, preferand sa investeasca banii obtinuti in urma tranzactiei in diferite business-uri, specializate in servicii de marketing direct, in Europa.
Decizia de a lansa o afacere in Romania s-a concretizat la inceputul acestui an, iar motivul care a stat la baza hotararii a fost – potrivit lui Springer – atractivitatea si potentialul de crestere al pietei romanesti de marketing direct.
„Ne propunem sa fim un trend setter in ceea ce priveste marketingul direct din Romania. Nu vrem sa fim doar un jucator de nisa, vrem sa ajungem in top 10 agentii specializate pe aceste servicii in urmatorii 2 ani”, a declarat Springer.
121 Communication dispune de un buget de investitii de 250.000 euro anul acesta, iar principalele obiective de business pe care le urmareste sunt atingerea unei cifre de afaceri de 2 milioane euro in 2009, respectiv 5 milioane euro in 2010.
Agentia are in prezent 10 angajati, numar care – potrivit CEO-ului – se va dubla pana la finalului anului, si este condusa de o echipa manageriala mixta, alcatuita din profesionisti din Romania, dar si din strainatate.
Springer va coordona business-ul 121 alaturi de Reyes Brusola, originara din Spania, din pozitia de deputy CEO.
Reprezentantii agentiei nu au oferit detalii referitoare la numarul sau numele clientilor pe care si-i doresc in portofoliu, precizand insa ca se afla in negocieri cu companii din zona de banking, IT sau servicii medicale.
121 Communication va furniza servicii de planificare, consultanta CRM (Costumer Relations Management), analiza CRM, marketingul bazelor de date, creatie, design, productie, implementare, evaluare si raportare.
Pe ce anume mizeaza agentia pentru indeplinirea obiectivelor de business propuse si de ce este marketingul direct o piata atractiva in Romania ?
„Marketingul direct inseamna comunicare prin mesaje clare, transmise unui public targetat, permite masurarea rezultatelor, si provoaca raspuns din partea consumatorului. Raspunsul consumatorului genereaza vanzari, creste vanzarile si fidelizeaza publicul. In plus, return of investmentul in zona de marketing direct este unul foarte ridicat”, a explicat Reyes Brusola, deputy CEO-ul 121.
Potrivit acesteia, piata de marketing direct locala atrage, in prezent, circa 5% din totalul pietei de publicitate.
„In ultimii ani piata globala de marketing direct a avut o rata de crestere de circa 30%-50%. In tari ca Spania sau Austria aceasta nisa insumeaza aproximativ 20% din totalul pietei de advertising. Iar 2009 este – inclusiv in Romania – anul comunicarii neconventionale: PR si marketing direct”.