Astfel, 51,6% dintre companiile intervievate realizeaza serviciile de PR in-house. In privinta serviciilor pentru care se apeleaza la agentii, cele mai des intalnite sunt organizarea de evenimente (68%), relatiile cu presa (67%) si monitorizarea presei (62%).
Studiul s-a desfasurat in perioada 28 noiembrie- 1 ianuarie, pe un esantion de aproape 200 de companii, selectate dintre cei mai mari investitori si advertiseri din Romania.
Marile companii au alocat, in anul 2006, in medie, 70.000 de euro pentru serviciile de relatii publice, a aratat studiul.
Totusi, reprezentantii Clubului Companiilor de Relatii Publice spun, in interpretarea datelor cercetarii, ca sumele folosite pentru dezvoltarea serviciilor de relatii publice nu ofera o imagine completa a bugetelor alocate PR-ului. Acest lucru se intampla pentru ca in studiu nu au fost precizate toate activitatile pe care o companie le intreprinde si care pot fi definite ca activitati de PR, relateaza NewsIn.
Potrivit cercetarii, aproximativ 70% dintre intervievati au raspuns ca vor aloca resurse financiare suplimentare in 2007 si doar 5% au precizat ca intentioneaza sa reduca bugetele alocate activitatii de PR in anul care tocmai a inceput.
Pentru aproximativ 30% dintre respondenti activitatile de relatii publice sunt asimilate planului de marketing, in timp ce 38% dintre acestia considera ca activitatile de PR reprezinta o parte separata a planului general de afaceri.
De asemenea, studiul arata ca in aproape 63% din situatii decizia de contractare a unei agentii de relatii publice revine managementului de varf.
Potrivit datelor furnizate de CCRP, doar aproximativ 35% din companiile intervievate au compartimente distincte de relatii publice, iar in aproape 53% din cazuri activitatile de relatii publice intra in atributiile departamentului de marketing. Studiul mai arata ca aproape 35% din companii folosesc comunicarea corporativa, iar 13,7% folosesc doar comunicarea de marketing.
Clubul Companiilor de Relatii Publice este o asociatie non-profit, infiintata in 2003. CCRP reuneste zece companii de relatii publice din Romania: 2activePR, DC Communication, Free Communication, Image Promotion, Millenium Communication, Ogilvy PR Worldwide, Perfect Ltd, Prais Corporate Communication, Premium Communication si The Practice.