Itsy Bitsy s-a lansat pe piata in decembrie 2005, pozitionandu-se ca post de radio pentru copii, cu emisie doar in Bucuresti.
Campania, realizata de GMP Advertising, este primul proiect de promovare la nivel national al Itsy Bitsy, care va rula pe tot parcursul anului. Inainte de acesta campanie, postul de radio a mai fost promovat doar in intervalul decembrie 2005 – februarie 2006, in 10 locatii outdoor din Bucuresti.
Promovarea se va axa mai mult pe componenta de print. Spotul TV, realizat de GMP, va rula in intervalul mai-iunie, pe posturile Pro TV, Acasa, Cartoon Network, Jetix si Minimax.
„Ca sa te promovezi pe TV ai nevoie de investitii foarte mari, iar noi nu ne permitem sa o facem decat o luna. Insa extindem campania pe print, unde se va derula pe tot parcursul anului”, a explicat Nadia Tataru.
Daca initial echipa care forma postul de radio numara 25 de profesionisti, in prezent aceasta este alcatuita din 45 de profesionisti, printre care si actori ca Adriana Titieni (realizatorul emisiunii „Parinti ascultatori”), Liliana Gavrilescu (actor papusar si interpreta personajului Itsy) sau Dora Dumitrescu (actor papusar, interpreta personajului Bitsy).
Si zonele de emisie s-au extins in timp, postul de radio putand fi ascultat acum, pe langa Bucuresti, si in Constanta, Bacau, Satu Mare, Targoviste sau Focsani.
„Initial am lansat postul de radio stabilindu-ne ca public tinta copiii intre 3 si 12 ani. Am avut mereu in grila emisiuni pentru parinti, insa in plan secund. Acum le-am transformat intr-un obiectiv prioritar, pentru ca educatia copiilor – ceea ce ne propunem prin platforma Itsy Bitsy – incepe cu educatia parintilor”, a explicat Nadia Tataru.
Publicul tinta actual al platformei este alcatuit, pe langa copii de gradinita si scoala primara (3-12 ani), si de parinti, cu varste intre 25-45 ani, la care se adauga un public secundar, alcatuit din parinti de bebelusi sau persoane care au contact direct cu copii, cum ar fi rudele apropiate, de exemplu bunici, sau cadre didactice.
32.000 euro, cheltuielile lunare cu brandul
Desi este un post de radio mic, fata de radiourile comerciale care-si disputa pozitia de lider pe piata, atat ca audienta, acoperire sau venituri, investitia tehnica realizata in lansarea Itsy Bitsy este comparabila cu una necesara lansarii unui radio mediu, conform Nadiei Tataru.
„Investitia majora, pe langa cea tehnica, am facut-o in oameni si in evenimente. Brandul Itsy Bitsy, care include atat postul de radio FM si online, partea de tehnic, evenimentele pe care le organizam, cercetarile pe care le comandam, inseamna cheltuieli lunare de circa 32.000 euro”, a afirmat Tataru.
Potrivit directorului general al companiei, 50% din cheltuielile lunare ale platformei reprezinta costuri de productie, iar 50% activitati radio propriu-zise.
Nadia Tataru afirma ca isi doreste sa extinda emisia Itsy Bitsy in mai multe zone din tara, dar a fost refuzata de Consiliul National al Audiovizualului (CNA).
„Noi vrem sa ne extindem de 2 ani, dar in ultimul an n-am primit nicio licenta de la CNA”, a explicat aceasta.
In ceea ce priveste investitiile tehnice necesare lansarii unui post de radio, Tataru afirma ca acestea fluctueaza intre 15.000 euro si 25.000 euro.
„Investitia tehnica initiala in orase mici, localizate in zone de campie, se ridica la circa 15.000 euro, iar in orase mai mari, pozitionate intr-un relief mai inalt, pot merge pana la 25.000 euro”, a precizat directorul general Itsy Bitsy.