Odată cu creșterea costului anunțurilor Facebook, mulți antreprenori doresc să-și diversifice platformele de conținut și să genereze oferte gratuite.
YouTube este o resursă neexploatată și o poliță de asigurare pentru atâtea companii.
În timp ce acesta este adesea văzut ca un site de găzduire video,
este mai mult decât atât. Imaginează-ți că poți fi vizibil pentru
clienții ideali în fiecare zi, în momentul în care aceștia caută o
soluție la problema lor.
În 2017, Facebook a lansat Facebook Watch pentru conturile selectate
(opțiunea lor similară cu TV). În 2018, vom vedea că programul se
extinde pentru toți oamenii și paginile de pe Facebook.
De asemenea, vom vedea probabil că Facebook va lansa noi funcții
pentru creatorii de videoclipuri care le vor face acestora mult mai
facil să se expună și să fie descoperiți.
Aceasta ar putea include o expunere preferențială pentru fluxurile de
știri Facebook pentru videoclipurile originale, oferte generoase de
distribuire a veniturilor și eventuala lansare a unei aplicații video
dedicate.
De asemenea, am putea vedea că Facebook negociază oferte de
televiziune tradiționale sau chiar își începe propria rețea de
televiziune prin cablu.
Dacă ești un creator de videoclipuri, ai în vedere acest canal!
Prevăd că vor crește considerabil costurile publicității Facebook și
Instagram în următoarele 12 luni, iar acest lucru va fi o tendință
continuă. Investește acum în reclamele sociale pentru a genera
vizibilitatea afacerii și creșterea comunității (în special prin
intermediul abonaților prin e-mail) și vei avea un avantaj competitiv
pentru anii următori.
Acest avantaj competitiv va fi similar cu cel pe care l-au primit
unele firme prin construirea unui public de audiență socială timpuriu
când o acoperire organică a fost ridicată, iar algoritmii au lucrat în
favoarea dezvoltării audienței pentru companii.
Investește acum, înainte de a fi scos de pe piață și înainte ca
social media să nu mai fie un canal de marketing viabil pentru afacerea
ta.
Review-urile generează trafic de căutare pentru Amazon și de asemenea
produc vânzări. În mod similar, recenziile sunt din ce în ce mai
critice pe Facebook, deoarece platforma extinde modurile în care
consumatorii pot lăsa recenzii.
Te poți gândi la un articol ca la o postare, la o pagină sau la un profil ca la o mini-recenzie.
Totul este o revizuire pozitivă sau negativă; un comentariu, cineva
care își împărtășește experiența referitoare la compania ta, un nou
angajat care își actualizează profilul pentru a arăta că lucrează la
compania ta, partenerii care te etichetează într-un post, clienții care
te menționează în videoclipul live și așa mai departe.
Ai acum puterea de a obține aceste „recenzii” și să te asiguri că sunt văzute de clienții potențiali.
Crește testimonialele pozitive, împărtășește și stimulează o mențiune
favorabilă în presă și permite posturilor mai vechi să continue să se
expună.
Gestionează aceste aspecte cu aceeași seriozitate cu care ți-ai gestiona contul bancar.
Atunci când clienții potențiali intră pentru prima dată în contact cu marca ta, controlezi exact ceea ce văd.
Acesta nu este doar un instinct; statisticile îl susțin. În primul
rând, Instagram crește rapid în rândul companiilor; 15 milioane de
afaceri foloseau Instagram în iulie 2017 (ceea ce este aproape dublu
față de cele 8 milioane de companii care au utilizat Instagram în martie
2017), iar 80% din conturile Instagram urmăresc cel puțin o afacere.
În plus, companiile pot folosi acum Stories Highlights pentru a prezenta povestiri pe paginile lor de cont.
Publicitatea este o altă dilemă pentru Instagram și branduri. În
2015, un studiu realizat de eMarketers a arătat că vânzările de anunțuri
mobile de la Instagram ar putea ajunge la 2,81 miliarde de dolari în
2017.
Însă se pare că Instagram a explodat mult peste asta, deoarece se
așteaptă să ajungă la 4 miliarde de dolari în publicitatea globală.
În timp ce în Facebook observăm o saturare a reclamelor, Instagram
își demonstrează puterea ca platformă pentru utilizatori, companii și
agenți de publicitate. Sigur, Instagram nu va înlocui Facebook în
curând. Dar se poziționează ca o platformă de top.
Deoarece costurile pentru a atrage atenția potențialilor clienți și
pentru a dobândi noi clienți vor continua să urce, companiile trebuie să
fie mai eficiente cu modul în care folosesc social media și marketingul
de conținut pentru a conduce călătoria clientului.
Fiecare piesă de conținut sau post social media va trebui să joace un
rol deliberat în orientarea perspectivelor de-a lungul spectrului de
conștientizare a clienților. Acest lucru presupune utilizarea unor
tehnici de retargetare și a altor tehnici similare pentru a asigura că
un prospect vede mesajele cele mai relevante și mai rezonante în ordinea
corectă, pe baza unor acțiuni anterioare pe care le-a desfășurat (de
exemplu, vizitarea unei pagini, solicitarea unei descărcări, clicuri,
redarea unui videoclip, difuzarea, vizualizarea unui anunț etc.).
Marketingul și vânzările bazate pe social media pentru colectarea
unor adrese de email cărora li se transmit informații automatizate care
să stimuleze procesul de vânzare vor fi dezavantajate în anul următor.
În schimb,marketingul și vânzările care creează o călătorie pentru
client care începe mult mai devreme, chiar înainte de a obține o adresă
de e-mail sau alte informații de la un conducător, vor avea de câștigat.
În 2018, văd Instagramul dezvoltându-se prin actualizări de produse,
creștere de utilizatori și instrumente de afaceri. Au început deja să
elibereze mai multe instrumente pentru comercianți care să permită
lucruri cum ar fi call to action cu buton de „glisați în sus” și
oferirea utilizatorilor a posibilității de a urmări hashtag-uri.
Nu cred că mulți oameni își dau seama, totuși, cât de importantă este urmărirea de hashtag-uri.
Algoritmul pentru hashtag-uri nu este grozav în prezent, dar, pe
măsură ce mai mulți oameni încep să le urmărească și interacționează cu
postările hashtagged, vor alimenta datele din Instagram despre modul în
care utilizatorii interacționează cu hashtag-urile și algoritmul se va
îmbunătăți.
Competiția pentru aceste hashtag-uri va fi feroce, dar cred că cei
care se vor mișca cel mai rapid (ca întotdeauna) vor avea un mare
avantaj.
Oamenii mă întreabă dacă mai are sens folosirea Facebook-ului pentru
afacerea lor. Pentru prima dată, recomandăm să plasezi mai puțin efort
în paginile tale de Facebook.
Unele companii încă au comunități angajate pe paginile lor și pentru
acele afaceri este firesc să continue să posteze așa cum au făcut-o în
trecut. Dar am văzut multe pagini care au ajuns încet să se târască.
Cu siguranță nu îți spun să închizi pagina Facebook, ci doar nu te
aștepta ca pagina să conducă o creștere organică. Afacerile încă mai au
nevoie de o pagină Facebook pentru a face publicitate pe Facebook.
Iată recomandările mele:
Facebook folosește YouTube și Netflix ca sursă pentru conținutul
video. Video-ul obține din ce în ce mai mult reach organic și Facebook
Watch devine tot mai vizibil. Deci, dacă intenționezi să utilizezi
Facebook pentru afaceri în 2018, concentrează-te pe Video, Grupuri și
Anunțuri.
Îți garantez că un procent semnificativ din companiile care nu își
asumă un angajament serios de a-și vinde produsul sau serviciul cu Video
vor ieși din afacere.
Acum mai mult ca niciodată, consumatorii doresc să vizioneze
videoclipuri. Dacă afacerile nu profită de această oportunitate vor avea
de suferit și nici măcar nu o realizează. Peste 500 de milioane de
persoane vizionează videoclipuri pe Facebook în fiecare zi.
Atunci când acești oameni urmăresc videoclipuri, încep să aibă
încredere în afacere mai mult (mai puțin în cazul în care videoclipurile
nu rezonează deloc cu audiența lor). Și, ca rezultat, cu cât cineva are
mai multă încredere în afacere, cu atât este mai probabil să cumpere
ceva de la ei.
Deci, în cazul în care concurența ta începe să publice o grămadă de
conținut video (lucru pe care tot mai multe întreprinderi încep deja să
îl facă), atunci vor câștiga clienții de la întreprinderile care nu
utilizează videoclipuri.
Chiar și filmele simple filmate pe telefoanele mobile propulsează
întreprinderile mai mult decât întreprinderile fără video. Oamenilor
trebuie să nu le mai fie frică să folosească o cameră, să întreprindă
acțiuni imperfecte și să scoată cât mai mult conținut video posibil.
Nu mă înțelege greșit, însă doar crearea de videoclipuri nu va fi
suficientă. De asemenea, trebuie să rulezi anunțuri plătite pentru a fi
văzute, pentru că dacă nimeni nu îți vede videoclipurile, atunci este ca
și cum acestea nu ar exista.