Compania cu sediul in Slovenia este inregistrata in Elvetia si opereaza vanzari si servicii de marketing si in Marea Britanie.
Clientii companiei pot ca, in urma inregistrarii ca membrii si in schimbul unei taxe de inscriere si a unor preturi pentru fiecare produs oferit, sa vizioneze si sa consulte idei de reclame online, sa posteze la randul lor propriile idei, precum si sa aiba acces la consultanta din partea angajatilor OpenAd.
Astfel, un client poate plati de la 3.000 de dolari (2.308 de euro) la 100.000 de dolari (76.930 de euro) in functie de numarul de variante de reclame pe care doresc sa le foloseasca si de numarul de angajati care sa ii ajute in luarea unei decizii.
„OpenAd nu ofera servicii de publicitate online clientilor, ci reprezinta o resursa de material creativ”, declara Katarina Skoberne, manager director al companiei.
Conceptul pe care e construita compania pare destul de periculos pentru agentiile de publicitate online care si-ar putea pierde clienti.
Totusi, reprezentantii agentiilor nu par foarte ingrijorati deocamdata. „Creativitatea ar trebui sa se nasca prin intermediul unei relatii directe, nu doar printr-o simpla tranzactie”, considera Greg Delaney, presedintele agentiei de publicitate online DKLW din Marea Britanie.
Harmish Pringle, directorul general al Institutului de Practicieni in Publicitate din Marea Britanie, nu se arata nici el ingrijorat de influenta pe care OpenAd ar putea-o avea asupra publicitatii online. El considera ca afacerea ar putea functiona destul de bine, dar nu pe costul companiilor de publicitate traditionale.
„OpenAd are avantajul ca deschide fereastra catre ideile din toata lumea, facandu-le accesibile mai ales clientilor cu bugete reduse de publicitate”, spun reprezentantii companiei.
Printre clientii care si-au facut campanii prin intermediul OpenAd se numara revista FHM care a folosit serviciile acesteia de trei ori in ultimii doi ani.