Agentiile romanesti vor participa cu 36 de lucrari la categoria Press, fata de 19 anul trecut, cu 18 lucrari la categoria Media, 14 lucrari la Outdoor, 9 lucrari la Film, 6 lucrari la Direct, 4 la Cyber, cate 3 la Radio si Titanium si 2 la Design, informeaza NewsIn.
2008 este primul an cand agentiile din Romania participa la categoria Cyber, in timp ce in categoria Promo Lions, agentiile romanesti nu au inscris nici o lucrare, la fel ca si anul trecut.
La editia de anul acesta a Cannes Lions s-au inregistrat, in total, 28.284 de inscrieri din partea tuturor agentiilor din cele 85 de tari participante, cresterea fiind de 10% comparativ cu anul anterior (25.660).
Fara a se lua in calcul inscrierile pentru noua categorie, introdusa anul acesta, „Design Lions”, numarul de lucrari inscrise in competitie a crescut cu 5,8%.
Statele Unite au inscris anul acesta cele mai multe lucrari (3.643), urmate de Germania (2.852), Brazilia (2.461), Marea Britanie (1.740), Spania (1.588), India (1.109), Franta (1.023), Japonia (957), Africa de Sud (836), Australia (822), Canada (770).
Cele mai multe inscrieri s-au efectuat la categoria Press Lions – 7442 inscrieri, urmata de Outdoor – 5842 inscrieri, Film – 4626 inscrieri, Cyber – 2.757 inscrieri, Media – 2.000 de inscrieri, Direct – 1.697 inscrieri, Radio – 1.259 inscrieri, Design – 1.126 inscrieri, Promo – 1103 inscrieri si Titanium & Integrated – 432 inscrieri.
Cannes Lions este evenimentul cel mai important al industriei internationale de publicitate, reunind la un singur loc profesionisti din lumea publicitatii si advertiseri.
Peste 9.500 de delegati din 85 de tari si peste 12.000 de vizitatori iau parte la eveniment, iar pe durata festivalului, delegatii pot viziona peste 28,000 de lucrari publicitare si pot lua parte la un program unic de 50 de seminarii si 20 de workshopuri.