Conform Leo Burnett, piata locala de publicitate a raportat, anul trecut, o scadere de 35% comparativ cu 2008.
Din grupul Leo Burnett fac parte agentia de publicitate Leo Burnett & Target, compania de media Starcom MediaVest, agentia de consultanta in relatii publice The Practice, agentia de marketing interactiv iLeo, shopul de idei 23 Communication Ideas si Tru Media Research – companie specializata in masurarea audientei in-store si indoor din Romania.
Cea mai mare crestere ca procent a cifrei de afaceri a inregistrat-o, pentru al doilea an consecutiv, agentia interactiva iLeo, cu o crestere in lei de 43%. Din punct de vedere valoric, cea mai importanta crestere apartine agentiei de media Starcom MediaVest Group, care a finalizat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 170 milioane lei (40,1 milioane euro) fata de 152 milioane euro (41,3 milioane euro). In euro, agentia de media a raportat o depreciere a veniturilor de circa 3% in 2009, fata de anul anterior.
In ceea ce priveste conturile castigate, in 2009 agentiile din grupul Leo Burnett au ajuns la un total de 64 de clienti si 151 de branduri in portofoliu.Printre clientii castigati anul trecut de grupul Leo Burnett, se numara: Adevarul Holding (media), Groupama (creatie), GE Money (media), Gusto (PR), Fiat (creatie), Bergenbier SA (full service), Hochland (PR), Rosia Montana (full service), Zapp (interactive).