Veniturile din publicitate ale trustului pe piata locala au scazut cu 21,4% anul trecut, comparativ cu anul precedent.
„Ringier Romania a cunoscut un declin al veniturilor fata de anul trecut, datorat in principal vanzarii a trei titluri (doua ghiduri TV si cotidianul Pro Sport), fluctuatiilor de pe piata valutara si competitiei acerbe, in special pe segmentul tabloidelor”, au explicat reprezentantii Ringier.
Pe plan global, grupul Ringier a inregistrat anul trecut afaceri de 965,8 milioane euro, in crestere cu 5,3% fata de 2007.
Business-urile considerate de Ringier motoarele de crestere ale veniturilor sunt filialele din Elvetia (590,3 milioane euro in 2008), Republica Ceha (114,2 milioane euro) si Slovacia (53,1 milioane euro raportate in 2008).
„Un alt factor de crestere este constituit de dinamica cifrei de afaceri generate de media digitala, care reprezinta 8,5% din totalul cifrei de afaceri a anului trecut”, au mai precizat oficialii grupului.
Profitul net consolidat al grupului totalizeaza 39,1 miliaoane euro, cu aproape 40% mai putin decat in 2007.
Ringier este o companie internationala cu aproximativ 8.000 de angajati in 10 tari din Asia si Europa Centrala si de Est. Grupul editeaza peste 20 de cotidiane si reviste si produce si comercializeaza circa 20 de programe de televiziune. Compania detine de asemenea actiuni si desfasoara activitati in cadrul a peste 80 de website-uri si platforme mobile. Grupul detine 11 tipografii.
Ringier este o afacere de familie, aflata la cea de-a cincea generatie.