- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Agentia online Kondiment: 10% din bugetele electorale se duc spre Internet

29 Sep, 10:29 • Redactia DailyBusiness
Circa 10% din bugetul electoral al unui candidat este alocat promovarii pe Internet, a spus Lucian Despoiu, general managerul firmei Kondiment, agentie full service de online.
Agentia online Kondiment: 10% din bugetele electorale se duc spre Internet

Mediul online din Romania este tot mai atractiv pentru clientii politici. Noul sistem de vot uninominal va influenta pozitiv veniturile companiilor de profil, a afirmat Diana Dragomir, directorului executiv Inpolitics Media (divizia de servicii pentru comunicare online a firmei Kondiment), citata de NewsIn.

Pentru alegerile locale din 2008, cele mai solicitate servicii online au fost marketingul viral, optimizarea pe motoarele de cautare, jocurile pe Internet si mobilizarile de tip „Go to vote” (activitati specifice de atragere a oamenilor la vot si de crestere a prezentei la vot).

In campania electorala pentru alegerile locale din 2008, cea mai mare suma pentru promovare pe mediile traditionale a fost investita de PDL, circa 3 milioane de euro.

Potrivit firmei de consultanta Media Hub, care ofera estimari nete pentru valorile atrase de mijloacele de comunicare traditionale (TV, presa scrisa si radio), in clasamentul investitiilor dupa aplicarea discounturilor urmeaza PSD, cu circa 2 milioane de euro si PNL, cu o suma neta de aproximativ 1,8 milioane de euro.

Conform datelor monitorizate in perioada 1 aprilie – 31 iulie 2008 si comunicate de Alfa Cont, cel mai folosit canal media de catre primele 3 partide politice, mentionate mai sus si ierarhizate in functie de valoarea investitiilor pentru comunicare, a fost presa scrisa. Acest mediu a atras in jur de 7,6 milioane de euro, brut. Investitiile celor 3 partide au fost directionate in special catre ziare, care au atras o suma bruta de 7,2 milioane euro.

Partidele au directionat pentru aparitiile pe TV doar 7,2% din bugetul alocat mediilor traditionale. Astfel, PD-L, PSD si PNL au platit putin peste jumatate de milion de euro (593.300 euro) pentru promovarea mesajelor electorale pe TV.