Printre agentiile care au participat la cercetarea RSW/US se numara Leo Burnett, Mindshare si Bailey Lauerman, iar printre advertiseri – Ford, GE, Kraft, Lego si Lenox, relateaza presa internationala.
Peste 42% dintre agentiile incluse in studiu sustin ca economia a atins deja punctul critic, urmand sa se refaca in urmatoarele 6 luni ale anului. Doar 35% dintre advertiseri au impartasit aceasta opinie.
Reprezentantii agentiilor de publicitate chestionati sustin ca bugetele de marketing cu care au operat in primele 6 luni ale anului au fost mai reduse decat cele comunicate de clienti.
53% dintre agentii au declarat ca cheltuielile publicitare au scazut cu mai bine de 11% in primul semestru al 2009, doar 39% dintre advertiseri impartasind aceeasi opinie. 30% dintre publicitari au afirmat ca investitiile in advertising au scazut cu peste 21% in prima parte a anului, doar 8% dintre advertiseri confirmand aceasta depreciere.
Pe de alta parte, agentiile sunt optimiste in ceea ce priveste evolutia pietei in urmatoarele 6 luni, 76% dintre ele sustinand ca se asteapta la mai multe oportunitati de a atrage noi clienti.
In randul clientilor, 63% dintre ei au afirmat ca vor pastra si in urmatoarele 6 luni acelasi nivel al cheltuielilor de marketing.