Veniturile din advertising la rate card, ale celor mai importante 12 posturi TV din Romania, a fost, intre 1 ianuarie si 9 decembrie 2007, de circa 4 miliarde de euro, potrivit studiului companiei de monitorizare a publicitatii Alfa Cont, citat de NewsIn.
Spoturile publicitare difuzate in aceeasi perioada de principalele posturi TV si-au sporit numarul cu aproape 10%, pana la 2 milioane.
Primele trei pozitii in clasamentul televiziunilor cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card, intre1 ianuarie si 9 decembrie 2007, sunt ocupate de Pro TV, cu peste 600 milioane de euro, Acasa TV, cu peste 550 milioane de euro si Antena 1, cu aproximativ 500 milioane de euro.
Companiile care au investit cele mai mari bugete de publicitate pe TV sunt Procter&Gamble, Unilever si L’Oreal Romania.
Grupul Procter&Gamble a investit peste 312 milioane de euro la rate card si a avut aproximativ 147.000 de spoturi difuzate, urmat de Unilever, cu un buget investit la rate card de 190 milioane de euro si peste 93.000 de spoturi si L’Oreal, cu 178 milioane de euro investiti in advertisingul pe TV si peste 107.000 de spoturi difuzate.
Alfa Cont este o companie privata cu actionariat romanesc, care monitorizeaza publicitatea la rate card din media romanesti, presa scrisa, radio si televiziune.