- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

„Antenele”, rebranduite de un englez dupa o reteta BBC

23 Aug, 00:04 • marian.rujoiu
Mike Villiers Stuart a facut marketing pentru Antene timp de un an de zile, venind cu experienta britanica, dupa ce ani intregi a lucrat la rebrandingul si productia de promo a BBC si Carlton Television.
Antenele, rebranduite de un englez dupa o reteta BBC

In 2004, a fondat compania Message Multimedia LTD, care se ocupa de crearea de programe si de on-air marketing pentru companii cum ar fi Discovery TV in Marea Britanie, Al Jazeera English pe intregul Glob, sau diverse organizatii neguvernamentale, ca Thomson si Internews, din Sudan, pana in Siberia. Cel mai recent contract al sau, incheiat cu Intact Media Group, Romania s-a terminat in aceasta vara. Inainte de a parasi compania, Mike Villiers Stuart a stat de vorba cu DailyBusiness.ro.

DailyBusiness.ro: Cum ai ajuns sa faci marketing pentru Antene si care au fost motivele pentru care te-ai alaturat echipei  Intact Media Group?
Mike Stuart : Mi-a fost foarte clar, inca de la prima privire asupra profilului Antenelor, ce era de facut. Paseam pe un teren sigur din punct de vedere profesional, pentru ca trecusem prin asta si in 1990, la BBC, dar si in 2000, cu ITV, in Marea Britanie, posturi care au trecut prin procese de transformare similare, de la televiziune traditionala, la era digitala. Apoi, dupa ce a avut loc si o intalnire cu doamna Camelia Voiculescu, mi-am dat seama ca intuisem corect, se dorea o strategie de comasare si consolidare a resurselor creative si operationale a televiziunilor din Grup, iar Intact sa fie conectat la tot ce inseamna „nou” din punct de vedere digital. Contractul pe care l-am incheiat a fost pentru un an de zile, iar asta se intampla in 2010.

DB: Ce proiecte urmeaza? Ai mai lucra pentru Intact?
MS: Detin propria companie si merg oriunde in lume, in functie de contractele pe care le am. Urmeaza doua proiecte de consultant si doua cursuri de sustinut la universitati londoneze. Indiferent cat de ocupat as fi, intotdeauna imi voi face timp pentru Antenele Grupului Intact.

DB: Care a fost prima impresie despre brandurile Intact si ce ai gasit acolo?
MS: N-as vrea sa intru in detalii, pentru ca unui cititor care nu este familiarizat cu termenii uzuali din marketing ii va fi greu sa inteleaga ce am eu de spus. Pot doar sa-i asigur pe cei care citesc aceste randuri ca a fost foarte mult de munca, incepand de la punerea in valoare a brand-ului la organizarea, consolidarea si integrarea echipei si terminand cu achizitionarea de aparatura noua, performanta. Echipa a fost de la bun inceput formata din profesionisti, oameni cu talent si cu experienta in domeniu si asta a facut posibil ca, in mai putin de sase luni, transformarea pe care ne-o doream sa fie cat se poate de reala. Exista acum o echipa in adevaratul sens al cuvantului, productivitatea a crescut cu 400%, market-share-ul statiei a avut o ascensiune demna de mentionat, putem vorbi acum de o gandire si de o platforma de brand.

DB: Care este principala diferenta intre a lucra intr-o multinationala, fata de o companie particulara, specializata in media, din Romania?
MS: Intact este o companie de familie, iar „Mereu aproape” este mai mult decat sloganul Antenei 1, este o atmosfera, o stare pe care am trait-o aici si care nu se regaseste in nicio companie multinationala. In ceea ce priveste celelalte principii valabile in orice companie de seama din lumea asta, sunt valabile si aici: se protejeaza integritatea, se construieste afacerea si se respecta clientul.
                                                                 
DB: Cum ai lasat acum, la plecare, departamentul de promo al Antenelor?
MS: Impreuna cu Cristina Jura, senior brand manager, si Sorin Alexandrescu, CEO, am reusit sa tranformam resursele existente dintr-un department de promo, intr-o structura mult mai elaborata si concentrata, ceea ce se intelege prin „Marketing Communications Team”. Din experienta mea, pot spune fara teama de a gresi catusi de putin ca, acum, Antena 1 are acum o echipa de marketing la nivelul celor mai competitive din lume, pusa la dispozitie intregului grup.

DB: Care sunt diferentele intre promo-urile realizate in Romania si cele de peste hotare?
MS: Nu exista diferente intre promo-urile de la Antena 1 si 2 si cele de afara, indiferent daca ne referim la calitate, viziune, continut. Exista diferente insa in ceea ce priveste reglementari ale audiovizualului.

DB: Ati putea sa ne povestiti intamplare cea mai marcanta pe care ai trait-o aici, in Romania?
MS: Imi vin in minte un sir de amintiri frumoase. Mi-a placut sa lucrez la lansarea „Narcisei salbatice”, am trait momente spectaculoase la rebranding-ul Antenei 1, semnat de RedBee, am avut emotii cand vedetele Antenei 1 au mers pe catwalk si am muncit aproape fara oprire in zilele premergatoare Craciunului si Revelionului. Am iubit Puffstock-ul, dar de departe proiectul pe care l-am indragit cel mai tare a fost „Next Top Model by Catalin Botezatu”. Bote  rocks. A fost o adevarata placere sa lucrez pentru emisiunile cu el, impreuna cu echipele de la Marketing si Productie, ci oamenii de la Design si Promo.

Urmărește Daily Business pe Google News